11e week reptile village - Reisverslag uit Kilkenny, Ierland van Celeste Essing - WaarBenJij.nu 11e week reptile village - Reisverslag uit Kilkenny, Ierland van Celeste Essing - WaarBenJij.nu

11e week reptile village

Door: Celeste

Blijf op de hoogte en volg Celeste

02 Juni 2014 | Ierland, Kilkenny

11e week

08-04-2014

Maandag was weer zoals alle andere dagen. Ik ben begonnen met de groente. Daarna heb ik het water van CJ gedaan, onze Aziatische water varaan. Ik heb daarna nog een labels tussendoor gemaakt. Daarna heb ik samen met Dave de kleine groene anaconda gevoerd. Dat duurde nog al lang. Want we moeten ze apart halen omdat de slangen elkaar anders aanvallen. En toen we de kleine anaconda eindelijk apart van de rest hadden. Moesten we haar ook nog voeren. Daar waren we ongeveer een uur mee bezig in totaal. Als laatste heb ik Bubo gevoerd.

9-04-2014

Ik ben vandaag met de krekels begonnen. Daarna heb ik heel veel gevoerd: alle Ball pythons, baby koningsslang, CJ, crocodile monitor, Nagini onze tijger python en blue steel de andere tijgerpython. Een van onze baardagamen heefteen ongelukje gehad en is met zijn staart ergens tussen gekomen en het puntje valt er nu bijna van af. Dus heb ik hem gebadderd in lauw water en daarna de wond schoongemaakt. Daarna kwam ik erachter dat het mannetje van de daggekko's een grote bobbel had bij zijn cloaca. En heb ik James erbij gehaald omdat ik het dier zelf geen pijn wou doen. Maar James trok het er zo uit. Het bleek een sperma klont te zijn wat vanbinnen helemaal is opgehoopt. Daarna mocht ik het Gila monster voeren en er lag al een tijdje een dode muis als voer bij de witlip adders in en die heb ik er uit gehaald omdat hij behoorlijk begon te ruiken. Toen was het al 6 uur en mocht ik naar huis.

10-04-2014

Vandaag ben ik weer begonnen met de groente en daarna heb ik bijna alle waters schoongemaakt. Daarna ik in totaal nog een uur labels gemaakt. Toen ik daar mee klaar was heb ik een terrarium ingericht wat ik laatst geschilderd had. Ik heb gewoon potgrond met kleine steentjes gemengd en wat blaadjes van buiten gepakt en er bovenop gegooid. Daarna mocht ik buiten met een machete helemaal los gaan. Ik moest een grote tak van een boom afhakken die in het hok paste en waar de dieren om konden klimmen. Er komen 2 savanne varanen in en die zijn best zwaar dus ik had een stevige tak nodig. Toen dat allemaal in het hok zat heb ik een bult gaten in de tak geboord en nep plantjes in gestopt. Dus nu lijkt het gewoon op een tak met tropische palm bladeren. Vind het nog best goed gelukt ook. Ik heb als laatste bubo en nog een paar andere dieren gevoerd en toen was het alweer 6 uur.

11-04-2014

Deze morgen moest ik weer de groente doen maar er was geen gras of paardenbloemen meer dus die moest ik eerst plukken. Toen ik dat allemaal had verzameld kon ik met de groente beginnen. Daarna heb ik met Nienke en Lars dieren geobserveerd voor ons project. Dat duurt ongeveer 3 kwartier en daarna heb ik nog even voor bij de kassa gestaan. Als laatste heb ik weer Bubo de uil gevoerd en toen was alweer 6 uur en mocht ik alweer gaan om weekend te houden.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Ierland, Kilkenny

Celeste

Actief sinds 20 Nov. 2011
Verslag gelezen: 167
Totaal aantal bezoekers 35043

Voorgaande reizen:

17 Januari 2014 - 20 Juni 2014

Reptile Village conservation Zoo

27 Augustus 2012 - 27 Augustus 2012

Nasuta Terrarium Aquarium speciaalzaak

23 April 2012 - 23 Juni 2012

Stage AWF Tenerife

14 November 2011 - 14 Januari 2011

Stage Zoo Parc Overloon

Landen bezocht: