12e week reptile village - Reisverslag uit Kilkenny, Ierland van Celeste Essing - WaarBenJij.nu 12e week reptile village - Reisverslag uit Kilkenny, Ierland van Celeste Essing - WaarBenJij.nu

12e week reptile village

Door: Celeste

Blijf op de hoogte en volg Celeste

02 Juni 2014 | Ierland, Kilkenny

12e week:

14-04-2014

Maandag alweer. Ik heb vandaag de krekels gevoerd en CJ's water schoongemaakt. Na de pauze heb ik ook het water van de Jared de neushoorn leguaan en de anaconda's schoongemaakt. De rest van de dag heb ik Dave geholpen met handeling sessions en samen biometrics gedaan op veel dieren. Het laatste uurtje heb ik de picknick plaats schoongemaakt en alle ballen terug in de ballenbak gegooid. Blijkbaar vinden die kinderen het geweldig om ze door de hele zoo te verspreiden.

15-04-2014

Vandaag heb ik met Lars en nienke alle waters schoongemaakt. Elke keer na een handeling session nemen we de mensen mee de iguana room in. En dat heb ik dus de rest van de dag gedaan. Daar vertellen we de mensen over de dieren die er in zitten en de meeste kunnen ze ook aaien. Al is de helft daar te bang voor. Om half 5 is de laatste handeling session van elke dag en om 5 uur was voor mij de laatste keer dat ik de mensen mee naar binnen nam. Nadat ik de laatste groep had meegenomen heb ik ook nog vincent en de crocodile monitor voor publiek gevoerd. Daarna heb ik bubo gevoerd zonder publiek want dan gaat vaak raar doen en verwend op haar stop zitten net buiten het hok en wacht ze tot je de kuikentjes komt aandragen.

16-04-2014

Ik de hele morgenkrekels gedaan. Er was een meisje wat deze week ook soort van stage liep bij ons. Zij heeft me geholpen met de krekels als gaat niet veel sneller omdat je alles opnieuw moet uitleggen. We moesten ook nog een nieuwe levering van krekels uitpakken. Dus we waren na de pauze nog niet klaar. Na de pauze heb ik mijn observatie gedaan. En uiteindelijk nog een omdat er gewoon niks meer te doen was. Als laatste heb ik Bubo gevoerd en om 6 uur mocht ik al gaan.

17-04-2014

Ik heb een groot deel van de morgen achter de kassa gezeten. Toen megan weer terug was om mijn plaats achter de kassa over te nemen heb ik Dave weer geholpen met de handeling sessions en biometrics gedaan op sonny en blue onze 2 mannelijke tijgerpythons. Ze zijn iets meer als 3 meter lang en bijna 20 kilo. We hebben ook een vrouwtje en zij is 5 meter lang en 38 kilo. De vrouwtjes slangen worden altijd groter dan de mannetjes omdat zij alle eieren of babies moeten dragen. Vaak leggen volwassen tussen de 30 en 80 eieren dus daar hebben ze dan ook veel ruimte voor nodig. Ik heb 1 keer mensen meegnomen naar de iguana room. Als laatste hebben we met zijn allen schoongemaakt en de zoo een beetje onderhouden. Dat is vooral vegen en spinnenwebben weghalen. We hebben ontzettend veel spinnen. Er ontsnappen heel vaak een paar krekels en dat is het perfecte maaltje voor die spinnen dus die zijn allemaal wel gevoed en overal zitten ook spinnenwebben. Dat hebben we tot 6 uur gedaan en bijna alles was schoon.

18-04-2014

Ik heb vanochtend weer de groente gedaan en daarna alle vieze waters. Ik heb ook nog een groot deel van de labels gemaakt. En daarna heb ik achter de kassa gezeten. Ik heb met ciara tijdens een handeling session biometrics gedaan op de panterschildpadden en als laatste heb ik bubo gevoerd.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Ierland, Kilkenny

Celeste

Actief sinds 20 Nov. 2011
Verslag gelezen: 129
Totaal aantal bezoekers 34997

Voorgaande reizen:

17 Januari 2014 - 20 Juni 2014

Reptile Village conservation Zoo

27 Augustus 2012 - 27 Augustus 2012

Nasuta Terrarium Aquarium speciaalzaak

23 April 2012 - 23 Juni 2012

Stage AWF Tenerife

14 November 2011 - 14 Januari 2011

Stage Zoo Parc Overloon

Landen bezocht: