9e week reptile village - Reisverslag uit Kilkenny, Ierland van Celeste Essing - WaarBenJij.nu 9e week reptile village - Reisverslag uit Kilkenny, Ierland van Celeste Essing - WaarBenJij.nu

9e week reptile village

Door: Celeste

Blijf op de hoogte en volg Celeste

25 Mei 2014 | Ierland, Kilkenny

9e week

24-03-2014

Vandaag was alleen Dave er van het vaste personeel. Maar omdat Dave er nog niet zolang is had hij nog geen sleutels en moesten we op Megan wachten. Zij had zich voor die dag ziek gemeld. En zou er kwart over 10 zijn. Maar Megan is altijd veel te laat en kwam nu ook pas om 11 uur aanzetten. Ik ben begonnen met de krekels. Ondertussen moest nienke het water in de reckroom doen. Dat is een klein kamertje waar we wat dieren hebben zitten en de meeste gebruiken we voor handeling sessions. Het stonk heel erg in die kamer en na een tijdje zoeken kwamen we er achter dat een van de grote padden was dood gegaan en daar een hele nacht in een bakje heft gezeten. Dus ze hebben de pad de dierenkeuken ingebracht zodat ze bak schoon konden maken. Maar ipv eerst die pad weg te gooien hebben ze die meegenomen en nu stinkt het in de keuken zo hard dat ik er ruim 2 uur niet naar toe ben gegaan zonder te kokhalzen. Na de pauze heb ik de rest van de dag aan mijn stage opdracht gewerkt. Het laatste uurtje van de dag heb ik nog gesproeid.

25-03-2014

Vandaag heb ik de 2e laag verf aangebracht in het terrarium. Het droogt op als een soort plastic en is daarom ook watervast. En gaat ongeveer 20 jaar mee. Ik had verf op het raam geknoeid en toen dat opgedroogd was heb ik het met een krabbertje eraf gehaald. Daarna heb ik het water in de iguana room schoongemaakt. Als laatste ding van de dag heb ik nog wat aan mijn stage opdracht gewerkt tot het 6 uur was en toen gingen we naar huis.

26-03-2014

Vandaag was Collin hier de baas. Hij heeft hier 3 jaar gewerkt en komt hier nu nog 1 dag in de week om conservation werkt te doen. Hij was het enige soort vaste personeel. Hij had ook een beste lijst met dingen gemaakt die we moesten doen vandaag. Ik ben begonnen met de groente. En er kwam een nieuwe lading binnen en degene die dan de groente doet is de pineut en moet alles snijden en raspen en in bakjes doen en opbergen. Dus daar ben ik tot na de pauze nog mee bezig geweest. Alle wortels moeten geraspt worden en we hadden er veel dus ik heb nu een hele gespierde rechter boven arm. Daarna heb ik binnen en buiten de picknickplek schoongemaakt. En daarna heb ik de binnenkant van het raam bij de uil schoongemaakt. Die helemaal vol zat met kuikeningewanden. Elke keer als de uil naar je toe vliegt om een kuikentje uit je hand te pakken vliegt hij daarna weer terug zijn hok in en gaat voor het raam zitten en trekt dan het hoofdje eraf en dan spet er nog wel is wat op het raam. Daarna heb ik de binnenkant van de ramen van de anaconda's schoongemaakt. Ik heb ook nog een aantal labels gemaakt en als laatste heb ik geholpen een anaconda en een kaaiman uit zijn hok te halen voor een zoo to you voor de volgende dag.

27-03-2014

Vandaag ben ik begonnen met de groente en de hele zoo geveegd en wat water gedaan. Na de pauze heb ik alle ramen schoongemaakt aan de buitenkant. Wat ik niet zo erg vond. We hebben een nieuw automatisch apparaat. Je maakt het raam nat met water en sop en dan haal je dat ding erover heen en dat zuigt alle water op en het raam is mooi schoon. Dus ik mocht lekker het nieuwe apparaat uitproberen. Dus ik was zo blij als een klein kind en een lolly. Daarna heb ik buiten gras en paardenbloemen geplukt en een redelijk voorraad aangemaakt. Daarna heb ik in de iguana room het water schoongemaakt en de dieren gesproeid.

28-03-2014

Ik ben als eerste de krekels gaan doen en daar was ik al vrij snel mee klaar dus heb ik het water van CJ en Jared schoongemaakt. Dat zijn onze water varaan en neushoorn leguaan. En ook nog de iguana room schoongemaakt. Nadat ik die allemaal had gedaan heb ik binnen de picknick plaats geveegd, gedweild en de tafels schoongemaakt. Als laatste heb ik geholpen met de handeling sessions en zelf het verhaal in de iguana room verteld. We mochten al vrij vroeg gaan want er was niks meer te doen.

  • 25 Mei 2014 - 16:30

    Sylvia Hoftiezer:

    Ha celeste,

    Wat leuk dat je zo n giftige curses mocht doen.
    Ik vind het maar niets.
    Hoelang moet je nog.

  • 25 Mei 2014 - 21:51

    Celeste:

    He Sylvia,

    Ik moet nu nog 3 weekjes werken en dan nog 1 week inpakken en opruimen
    en 20 juni ga ik naar huis toe.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Ierland, Kilkenny

Celeste

Actief sinds 20 Nov. 2011
Verslag gelezen: 1844
Totaal aantal bezoekers 35014

Voorgaande reizen:

17 Januari 2014 - 20 Juni 2014

Reptile Village conservation Zoo

27 Augustus 2012 - 27 Augustus 2012

Nasuta Terrarium Aquarium speciaalzaak

23 April 2012 - 23 Juni 2012

Stage AWF Tenerife

14 November 2011 - 14 Januari 2011

Stage Zoo Parc Overloon

Landen bezocht: