mijn 3e week op tenerife - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Celeste Essing - WaarBenJij.nu mijn 3e week op tenerife - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Celeste Essing - WaarBenJij.nu

mijn 3e week op tenerife

Door: Celeste essing

Blijf op de hoogte en volg Celeste

13 Mei 2012 | Spanje, Madrid

3e week

Maandag 7-6-2012:

Maandag moesten we allemaal thuis blijven omdat ed kwam. We waren om 9 uur weer in het huis en hebben dik een uur schoongemaakt. En iedereen was super moe omdat we ‘s ochtend weer om 8 uur buiten moesten staan om Kevin uit te zwaaien die na 12 weken ook weer naar huis moest. Daar baal ik wel echt van want hij regelt hier alles en is echt super aardig en de homo vriend van iedere meid hier(: Om 10 uur mochten Raunieck en ik met teresa mee naar de supermarkt om boodschappen te doen voor het huis voor de week. Wat echt heel leuk was en ook wel speciaal omdat meesten de begeleider meegaat en wij nu mee mochten. We zijn langs het grote winkelcentrum van los americas gereden en monkeybeach wat er toch wel heel verleidelijk uitzag. Daarna hebben we allemaal niet zo heel veel gedaan beetje werken en niet zo veel doen met zijn allen. Om 2 uur hadden we meeting want ed was om half 2 aangekomen. We moesten allemaal een rondje doen en onszelf voorstellen en waarom we hier zijn. Ed had het ook over projecten van het awf. En er waren heel veel projecten te doen en dat zijn echt super gave projecten. Ik heb gezegd dat ik wel geïnteresseerd was in project over de flora en fauna van Tenerife. Dan gaan we 1 á 2 keer per week een wandeling maken en moeten van de flora en fauna foto’s maken en we gaan dan picknicken en daar moeten we ook foto’s van maken en uiteindelijk na ongeveer 4 of 5 weken moeten we van alle foto’s een boek maken met informatie over de flora en fauna en dat wordt ook wel een echt serieus boek en niet alleen een soort fotoalbum. En ed had een site nodig over alle flora en fauna in sri Lanka en janneke kan sites maken en weet vrij veel over de dieren in sri Lanka aangezien dat veel grote katachtigen en reptielen zijn en mijn interesse toch wel bij katachtigen en helemaal bij reptielen ligt. Dus dan hoef ik minder (hopelijk bijna niet) meer aan de finshots te werken en kan ik informatie opzoeken en wandelen en foto’s maken en zulke dingen doen wat me echt super lijkt. En ed had er ook nog iets van dat hij infosheets over de krokodillen van sri Lanka nodig had en daar heb ik er al heel veel van en vind dat ook echt leuk om te maken dus ik hoop dat ik daar ook nog iets in kan doen. En dan blijven er nog 1 of 2 dagen over voor op de boten.


Dinsdag 8-5-2012:

’s ochtends moesten we om 8 uur klaar staan omdat er een vrachtwagen hout kwam brengen die uiteindelijk pas om half 9 kwam en hebben we alles uitgeladen. Omdat jeroen van ed het hele terras dicht moet maken met houten ramen en planken omdat er planten moeten komen en die het te warm hebben in de zomer en in de winter te koud. Daarna hebben we onze klusjes gedaan en verder gewerkt aan het project ik heb alle reptielen en vlinders van sri Lanka opgezocht en de beste 10 van alles uitgekozen en een deel uitgewerkt en toen dat allemaal gedaan was was het alweer klaar voor die dag.




Woensdag 9-5-2012:

Woensdag was een vrij saaie dag om 9 uur moesten we weer in het huis zijn en onze klusjes doen om 10 uur moesten we beginnen ik heb een ontwerp gemaakt voor op de muur een grote jungle met een luipaard, ara’s, toekan en een olifantje. Ik had die aan het eind van de dag klaar en ed heeft er niet naar gekeken dus moeten we nog maar even zien of dat wat word (hoop het zoo !) en ’s avonds hebben we weer niet zoveel gedaan.

Donderdag 10-5-2012:

Donderdag moest ik om 9 uur in het huis zijn en met esther op de mustcat. We hebben 2 keer pilot whales gezien en om 3 uur waren ze al klaar omdat ze een 5 uur trip hadden en hebben we lekker aan een terrasje gezeten en gewacht tot 4 uur en achel ons op kwam halen gelijk met de mensen die naar honden gingen. Daarna hebben we de datasheets en de petities ingevuld en ik heb daarna lekker mijn serie verder gekeken.

Vrijdag 11-5-2012:

Vrijdag moest ik om half 9 in het huis zijn en met raunieck op de maxicat wat een super dag was! We hebben pilot whales, een letherhad turtle, atlantic spotted dolphins en een say whale/ fin whale/ brightest whale ( is nog niet helemaal zeker wat het nou is) gezien :D dus was ik echt heel blij en die spotted dolphins gingen helemaal in de golven van de voorkant van de boot zwemmen en springen in totaal waren het er een stuk of 50 en er zaten er steeds 4 tot 8 voor de boot een stuk verder op zag je ze ook recht op uit het water springen zo’n 5 meter hoog en weer naar beneden. Dat was echt zoo ontzettend mooi om te zien en er zaten ook wel een stuk op 15/20 kleintjes bij. Daarna heb ik met raunieck de petities en datasheets ingevuld. Rond een uurtje of 8 half 9 waren we wel klaar. En heb ik weer mijn serie verder gekeken.

Zaterdag 12-5-2012:

Waren we om 10 uur in het huis en moesten esther, astrid en Britt leren rijden dus hebben ze ons allemaal een lift gegeven naar monkey beach. En we hadden 1 iemand teveel en aangezien ik de kleinste was moest ik als 6e persoon in de kattenbak… daarna heb ik met rachel shioban en roosmarijn lekker gewinkeld ik heb spullen voor me nagels en enkelbandjes gehaald. Daarna heb ik lekker aan het strand gelegen en heel vaak het water in omdat je gewoon van je handdoek afdreef en de golven daar zijn vrijhoog dus je kan daar als klein meisje niet fatsoenlijk staan zonder omgebeukt te worden. Daarna zijn we naar de winkel gegaan eten gehaald voor die avond en daarna lekker gegeten en mijn serie afgekeken en het blijkt echt ene heel raar eind te hebben (beetje jammer dan weer). We zijn dit weekend niet uitgeweest. En hebben met ze allen de het koudste plekje opgezocht in het huis en kwam uit op het topterras wat nog steeds warm was. Teresa had voor ons 25 liter sangria gemaakt. Echt super lief maar ik ben er niet zon fan van. Doe mij maar lekker zo’n cocktail (: om half 2 ging iedereen slapen en ook bijna iedereen heeft buiten geslapen zonder een deken want het was nog steeds 25 graden.


Zondag 12-5-2012:

Vanochtend werd iedereen rond 11 uur wakker door de hitte en toen was het al 30 graden. En we hebben ook de hele dag gewoon helemaal niks gedaan omdat je ook niks kan doen ik heb een nieuwe serie gevonden en die gekeken nog even geslapen en toen was het tijd om te eten en nu is iedereen weer niks aan het doen. En morgen moeten we een van die wandelingen doen. Maar als het nog steeds weer word is het onverantwoord om dan een paar uur lang een berg te gaan beklimmen. Dus dat moeten we vanavond in de meeting nog maar bespreken.

  • 15 Mei 2012 - 14:13

    Harm En Sylvia:

    Poeh hey da's puffen daar.
    Blaas eens een beetje zon deze kant op.
    Hebben ze ook al verteld van de horizontale regen en waarom?
    Veel leerplezier en de groetjes van Harm en Sylvia

  • 17 Mei 2012 - 10:35

    Carla:

    He hallo feestbeest,
    Leuk hoor die verhalen, ik had ff een time-out genomen en jou nieuwste verhalen gelezen. Maar ja goed idee van syl blaas wat zon hierna toe. En zondag je pa en ma nog gesproken ze waren ook bij wendy en mark was erg gezellig daar. Lekker buiten gestaan in de zon met een hapje en een drankje. Verder geen schokkend nieuws hier, oja wel Sanne is vandaag met haar zusje naar Turkie op vakantie voor 8 dagen heeft beloofd zon mee terug te nemen. De groetjes van deze kant en tot de volgende keer. Groetjes Jos en Carla

  • 17 Mei 2012 - 15:10

    Celeste Essing:

    hee allemaal het is echt leuk om al die reacties weer te lezen. en ik heb nog niks gehoord van de horizontale regen??
    gelukkig maar dat het mooi weer was zondag. doe de volgende keer maar iedereen de groetjes van mij en ik zal heel blazen en kijken of ik iets jullie kant op krijg.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Madrid

Celeste

Actief sinds 20 Nov. 2011
Verslag gelezen: 244
Totaal aantal bezoekers 35006

Voorgaande reizen:

17 Januari 2014 - 20 Juni 2014

Reptile Village conservation Zoo

27 Augustus 2012 - 27 Augustus 2012

Nasuta Terrarium Aquarium speciaalzaak

23 April 2012 - 23 Juni 2012

Stage AWF Tenerife

14 November 2011 - 14 Januari 2011

Stage Zoo Parc Overloon

Landen bezocht: