mijn 1e week op tenerife - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Celeste Essing - WaarBenJij.nu mijn 1e week op tenerife - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Celeste Essing - WaarBenJij.nu

mijn 1e week op tenerife

Door: Celeste essing

Blijf op de hoogte en volg Celeste

30 April 2012 | Spanje, Madrid

1e week

Maandag 23-4-2012:
Na 4 uur en 3 kwartier vliegen waren we eindelijk geland in Tenerife. We werden opgehaald door teresa en Kevin. We kwamen hier aan en ik slaap in een appartement naast het grote huis. Het is echt piepklein maar we zitten er bijna niet. Ik heb alles maar neergezet en dingen die ik nodig heb zoals laptop en een paar kleren op mijn bed neergelegd. Daarna hebben we gegeten en voorgesteld. Die avond hebben we een meeting gehad dat is dat we bijeen komen om dingen van die dag te bespreken en wie er de volgende morgen met de boten meegaat. Daarna hebben we de hunger games gekeken op een groot scherm in de research room. We waren pas klaar rond half 1 en aangezien hier het een uur vroeger is was het voor ons eigenlijk nog half 2.

Dinsdag 24-4-2012:

We moesten ’s ochtends om 9 uur in het huis zijn om met zijn allen op te ruimen iedereen kreeg een gedeelte aangewezen wat je met zijn 2e moet schoonmaken. Ik mocht met jeroen de half vegen en dweilen. Daarna mag je iets voor jezelf doen tot 10 uur. Daarna werk je, maar aangezien wij nog niet zoveel kunnen doen hebben we geoefend hoe het zit met de database en een paar quizzen gemaakt. ’s Middags hebben we een film the cove gekeken wat gaat over de jacht van dolfijnen en walvissen. Om 12 uur hebben we een half uur lunch dus zijn we naar het dorp gegaan om iets eten in te slaan. En bij de bakker hebben ze gigantische donuts met chocola van 10 bij 10 cm. voor maar 1 euro. Daarna heeft jeroen ons het dorp een beetje laten zien. Toen we terug waren hebben de we film afgekeken en dingen uitproberen met de database hoe dat werkt. Rond 7 uur hebben we gegeten, doep met aardappels, worteltjes en vlees. Daarna mochten we dingen voor onszelf doen. Om kwart over 9 was er pokeravond. En uiteraard gingen we weer vrij laat slapen.

Woensdag 25-4-2012:

Vanochtend was ik om kwart over 7 al wakker in plaats van half 9 omdat de rest van mijn kamergenoten met de boten mee moesten en daarom al vroeg eruit moesten. Om 9 uur hebben tom en ik de dojo en rokers gedeelte schoongemaakt en opgeruimd. Daarna moesten we in de research room fin shots doen en daarna heb ik in Azië alle dolfinariums opgezocht. ´S avonds hebben alle anderen een film gekeken en ik heb lekker gedoucht en lekker optijd naar bed gegaan.

Donderdag 26-4-2012:

Donderdag moest ik om 8 uur kant en klaar staan om met de boot mee te gaan. Waren we in de haven aangekomen en naar de boten gegaan bleek dat onze boot de maxicat vol zat daarna hebben we het geprobeerd bij de Royal delfin maar die zat ook vol en hebben we de hele ochtend tot 1 uur lekker op het strand gehangen daarna zijn Niels en ik weer naar de boten gelopen en kijken of we nu wel weer op de maxicat konden maar die was alweer vol. Dus hebben we het daarna ook nog bij de Royal delfin geprobeerd en daar mochten we nog wel op. We hebben 3 groepen gezien 1 met pilot whales 1 met bottlenose dolphins (tuimelaars) en een gemixte groep van bottlenose en pilot whales. E n ze hebben daar met eten super lekkere gehaktballen. Toen alle mensen op de boot hadden gegeten moesten we de lege borden opruimen en daarna mochten we zelf ook eten. Toen het was afgelopen moesten we de vuilniszakken legen en alles een beetje opruimen en toen we weg gingen kregen we nog een ijsje mee (:. Die avond hebben we niet zoveel gedaan en lekker optijd naar bed gegaan.

Vrijdag 27-4-2012:

’S ochtends ben ik weer met Niels op de boot geweest we moest mee met de mustcat. Alleen dit was niet zo’n geslaagde dag. Het was gruwelijk koud op de boot en het regende zo af en toe ook nog. We hebben 3 keer dezelfde groep pilot whales gezien. En we moesten achter de bar staan maar dat was ook niet wat want het was absoluut niet druk en dus hebben we niet veel gedaan van 11 tot 6… ’s Avonds hebben we bij een restaurantje gegeten waar we het eten gratis kregen en de drankjes zelf moesten betalen. We hebben echt super gegeten we hadden kiesch salade met aardappels vlees en nog iets daarna kregen we kip en toen nog lasagna. Verder hebben we daar gedanst en er was karaoke. Het was ongeveer half 1 toen we naar huis zijn gegaan.

Zaterdag 28-4-2012:

Hebben we voor de verandering is lekker uitgeslapen tot zover dat mogelijk was. Om kwart voor 12 liepen we naar de bushalte om lekker naar het strand te gaan. Het was echt super lekker weer hier en ik heb mezelf dan ook wel 15 keer ingesmeerd. We hebben nog een beetje gewinkeld en gezwommen ’s middags lekker naar de Macdonald geweest. Ik heb uiteindelijk mijn kuiten een beetje verbrand en mijn oren wat knap moeilijk was met slapen omdat dat echt zeer doet. Met avondeten hebben we lekker gebarbecued en ’s avonds natuurlijk uitgegaan. Ze hebben ook helemaal zo’n straat met allemaal cafe’s en disco’s en omdat wij van awf zijn krijgen wij korting :D ze hebben hier ook perfecte cocktails van 15 cm hoog 8 cm breed voor 5 euro (: we waren die avond er om kwart over 4 half 5 ongeveer weer.

Zondag 29-4-2012:

Zondag was ik rond 1 uur uit bed en hebben we de hele dag echt helemaal niks gedaan beetje hangen en op je laptop zitten. ’s Middags hebben we nog jurassic park gekeken maar ik ben halverwege weggegaan aangezien ik die film al 5 keer had gezien. Die avond moest ik koken samen met sjoerd en het was nog best wel luxe. We hadden aardappels met jus worstjes en toast. Alleen de worstjes waren niet heel erg lekker maar verder was het goed eten. Daarna heeft iedereen wat voor zichzelf gedaan en die avond hebben we seven gekeken wat ook echt een goede film was. Half 12 was die afgelopen en 12 uur sliepen we ongeveer.

  • 06 Mei 2012 - 12:47

    Marc:

    Hey Buurmeisje!

    Alles goed daar in de Atlantische oceaan? Hoop dat je binnenkort wat foto's plaatst van al die walvissen en dolfijnen die je hebt gezien.

    Groetjes van Middenweg 5

  • 06 Mei 2012 - 13:18

    Jos En Carla:

    Eens kijken of het doet wat ik wil de eerste reactie is al nergens terug te vinden ik hoor wel van je groetjes carla

  • 06 Mei 2012 - 13:21

    Jos En Carla:

    He het is niet normaal krijg de reactie terug te zien nu werkt het dus nou kunnen we je volgen en goede ( HHHHMM) tips geven Maar ik moet verder met mijn studie woensdag examen rekenen dus nu ant leren groetjes caatje

  • 06 Mei 2012 - 14:59

    Mieke:

    Hey celeste, hoor van je moeder dat je het goed naar je zin hebt en zo te lezen is dat ook zo. Lekker genieten en ik heb gehoord dat je gaat duiken. Succes met het behalen van je duikbrevet.

    Groetjes van de krowies

  • 06 Mei 2012 - 17:52

    Suzanne Dekkers:

    hoi celeste
    hier een berichtje uit het koude natte breedenbroek ik hoop dat het bij jou lekker warm is volgens de zus van Ben wel die zijn net vandaag weer naar huis (tenerife) gegaan waren 10 dagen hier in het koude nederland. Maar gaat alles goed met jou heb je ook al op het zwarte zand van het strand gelegen .ik hoop dat je dit nu wel kunt lezen heb van jou wel alles gelezen dat is wel leuk .nou ik schrijf wel weer ,geniet ervan groetjes van de fam. Dekkers

  • 06 Mei 2012 - 18:27

    Ilse Zaarbelink:

    Aangezien we je blog kunnen volgen ben ik je reisverslag maar eens gaan lezen. Het lijkt tot dus ver dat je nog een beetje op zoek bent, waarschijnlijk komt daar snel verandering in. Die cocktails van 15 cm lijken mij ook wel wat, aangezien ik een echte cocktail zuiper ben hmmm. Nou we blijven je volgen en hopen dat je veel leuke en interessante dingen mee gaat maken. Groetjes van ons allen uit Gaanderen

  • 07 Mei 2012 - 05:39

    Fam. Reulink:

    Hoi Celeste,
    wel leuk om te lezen wat je daar allemaal doet.gelukkig ben je van alle gemakken voorzien zodat er altijd wel wat te kijken is en ook nog heerlijke Hollandse kost we houden je verslagen bij have a nice time,
    gerard yvonne stein moniek twan groeten vanuit het zonovergoten nederland maar wel koud!!

  • 07 Mei 2012 - 12:09

    Pastoor Gerben Zweer:

    Dag Celeste, mooi zeg dat je zo je stage in kunt vullen. leuk dat je zo dicht bij dolfijnen en verschillende soorten kunt zijn!

  • 07 Mei 2012 - 13:30

    Anton Ten Klooster:

    Dat ziet er uit als een mooie week daar :) Ik ben benieuwd naar je andere belevenissen. En de foto's van Flipper natuurlijk!

  • 08 Mei 2012 - 05:47

    Perry Hoogerwerf:

    Hoi wereldreiziger, wat is dit een ongelovelijk mooie stage! Ik lees dat je het goed naar zin hebt. En dan heb ik het niet alleen over de inhoud van je stage. Leuk om op deze manier mee te mogen lezen (natuurlijk getipt door een hele trotse mams haha). Heel veel suc6 en enjoy every moment. Hele fijne, leerzame en gezellige dagen gewenst. Groet, Perry

  • 08 Mei 2012 - 15:09

    Sylvia:

    Ha Celeste, hier koud wat ben ik jaloers zeg.
    Mag je ook zwemmen met de dolfijnen?

  • 08 Mei 2012 - 15:17

    Harm En Sylvia:

    a Celeste
    Kun je ook je duikbrevet halen

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Madrid

Celeste

Actief sinds 20 Nov. 2011
Verslag gelezen: 1279
Totaal aantal bezoekers 35042

Voorgaande reizen:

17 Januari 2014 - 20 Juni 2014

Reptile Village conservation Zoo

27 Augustus 2012 - 27 Augustus 2012

Nasuta Terrarium Aquarium speciaalzaak

23 April 2012 - 23 Juni 2012

Stage AWF Tenerife

14 November 2011 - 14 Januari 2011

Stage Zoo Parc Overloon

Landen bezocht: