8e week reptile zoo - Reisverslag uit Kilkenny, Ierland van Celeste Essing - WaarBenJij.nu 8e week reptile zoo - Reisverslag uit Kilkenny, Ierland van Celeste Essing - WaarBenJij.nu

8e week reptile zoo

Door: Celeste

Blijf op de hoogte en volg Celeste

25 Mei 2014 | Ierland, Kilkenny

8e week

17-03-2014

Vandaag is het St. Patricks day en het 8 jarig bestaan van de zoo. Dus het was ontzetten druk vandaag op het werk. Ik heb 's ochtends in een record time alle krekels gedaan. En daarna de cricket feeders veranderd. Daarna heb ik een groot deel van de Dave geholpen met handeling sessions. Tijdens de pauze had ik hamburgers als lunch. Die deelde we gratis uit op het werk. We hadden zelfs een tent en een bbq op t werk. Daarna heb ik met lars en nienke alle waters gedaan en daarna heb ik Bubo de uil gevoerd.

18-03-2014

Vandaag heb ik de groente gedaan voor de dieren. Daarna heb ik alle groente gesneden en ik bakken gestopt in de koelkast zodat het makkelijk is voor de rest van de week. Dat heb ik gedaan tot aan de pauze. Na de pauze gingen nienke en ik mee naar James huis. Hij heeft 1 hele grote kamer waar hij al zijn reptielen in heeft zitten zonder of wat dan ook ze lopen allemaal door elkaar heen. Die kamer hebben we helemaal opgeruimd en schoongemaakt en weer gevuld met potgrond en takjes. Daarna hebben we biometrics op al zijn dieren gedaan. Hij heeft 2 schildpadden. De op 2 na grootste soort van de wereld, een Nijl varaan en 2 zwart hals varanen. James heeft ondertussen andere dingen geregeld voor de zoo en nienke en ik hebben gras geplukt was hij woont in de middle of nowhere. Met super veel weiland om zich heen dus hebben we 2 hele grote zakken gras geplukt. Daarna zijn we terug gegaan en heeft James ons naar huis gebracht.

19-03-2014

Vandaag ben ik ook weer begonnen met de groente. En daarna heb ik de rest van de groente op gesneden die ik gister niet heb afgekregen. Daar was ik net voor de pauze mee klaar. Na de pauze moest ik het terrarium schilderen die ik een tijd terug heb gemaakt. Om half 5 was ik daarmee klaar en ik heb nog gesproeid en bubo gevoerd.

20-03-2014

Als eerste opdracht van de moest ik het opstapje voor de waterschildpadden in het kaaimannen verblijf maken. Dus heb ik mezelf in xxxxxl waterpak gehesen en gezellig bij de kaaimannen het water in gestapt. Ik had wel een stok bij me om de kaaimannen op afstand te houden. Daarna heb ik met Lars en Ciara alle picknicktafels die we boven op een publiek 'balkon' hebben staan, waar de uil ook zit, weggehaald. Want zaterdag is er een venomous course. Dus een cursus met gifslangen. En dat werd daar boven gehouden dus moest alles leeggehaald worden en helemaal schoongemaakt worden. Dat laatste hebben Ciara en ik gedaan. Daarna heb ik labels voor alle gifslangen gemaakt. Want die gaan we zaterdag gebruiken. Daarna heb ik met Lars James geholpen de hokken van de ratelslangen schoon te maken. Zodat het er een beetje fatsoenlijk uitziet. Daarna heb ik alle knaagdieren ontdooid voor de volgende dag. En als laatste heb ik binnen de picknickruimte beneden schoon gemaakt.

21-03-2014

Vandaag was voor mij een beetje een luie dag. Ik heb vandaag bijna alleen maar labels gemaakt. Eerst heel veel foto's maken van de dieren dan ze op de computer allemaal in de labels en dan al die labels nog maken. Waar je echt heel lang mee bezig bent. En alles wat ik af heb stuur ik via de E-mail naar James vrouw en dan print zij ze voor mij uit op het werk. En die heb ik allemaal uitgeknipt op elkaar geplakt en de QR code opgezet. En dan alles nog lamineren en dan weer uitknippen. Daarna heb ik Reptile scan, het programma wat wij gebruiken in de zoo voor onze dieren, een update gegeven. Alles heeft nu een foto en alle informatie die nodig is. Daarna heb ik de ballenbak en het hele speelkasteel gestofzuigd en alle ballen teruggedaan in de ballenbak. Die was gisteren gerepareerd en nu liggen dus over pluisjes en vulling. Daarna heb ik bubo gevoerd. En om half 6 mochten we al gaan omdat er niets te doen was.

22-03-2014

Vandaag echt een super dag! Sowieso de leukste van alle dagen hier. Gerry Martin kwam vandaag een Gifslangen cursus doen. Hij woont in India en heeft zijn eigen programma op National Geographic Wild met cobra's en veel gifslangen die daar voorkomen. Hij is een goede vriend van James onze baas en samen hebben ze de cursus gegeven met de gifslangen bij ons in de zoo. Er waren ongeveer 15 mensen. De workshop kostte ook €150,- en wij kregen hem gratis was ik wel een plus puntje vond. Ik heb hem samen met nienke gedaan. Lars wou er niet aan meedoen. Als eerste werd alle gereedschap wat we moesten gebruiken vandaag uitgelegd. Daarna hebben we technieken met een slangenhaak geoefend op niet gifslangen. Toen iedereen dat onder de knie had gingen we met de echte gifslangen werken. We zijn het hok in gegaan waar alle hokken van de gifslangen uitkomen. En gingen we in tweetallen slangen uit de hokken halen en weer terug stoppen. Nienke en ik hebben de witlip adders gedaan. Dat zijn vrij kleine groene gifslangen met een vuurrood puntje aan hun staart. Nienke en ik hebben ze eruit gehaald en we moesten ze in een zwarte bak stoppen en ander tweetal heeft ze weer uit de bak gehaald en terug gezet in het hok. Toen iedereen dat ook weer klaar had zijn we weer naar boven gegaan waar we ook zijn begonnen. En we namen een Cobra mee. Daar werd ons uitgelegd hoe we die moesten behandelen. Je zet de haak onder het lichaam. Als dat wat moeilijk gaat laat je de haak gewoon onder de kop door glijden. Daarna til je zo hoog mogelijk zodat de slang met het voorste deel van zijn lichaam over de haak heen glijd en jij bij het einde van het lichaam kan. Dan pak je de staart vast en ondertussen laat je de haak onder de slang vandaag glijden. Zodra je de staart eenmaal goed vast hebt. Zet je de haak opnieuw onder de slang maar deze keer gewoon via de achterkant zodat je niet weer moeilijk onder zijn kop door moet. Toen dat allemaal klaar was zijn we weer naar beneden gegaan en hebben de we cobra teruggedaan en hebben we hetzelfde gedaan met een ratelslang. Alleen deze keer moesten we de ratelslang in een slangenzak stoppen. En moest je partner hem er weer uit halen. Dat was het einde van het slangen deel. Dus ik heb heel veel gave dingen gedaan maar ook geleerd! Ze hebben een albino ratelslang gesonders. Daarbij steken ze een stokje in de cloaca van de slang om te kijken of het een mannetje of vrouwtje is. We hebben ook met gewone slangen en een slangenzak geoefend. Ik heb echt heel veel geleerd. James en Gerry hebben certificaten geschreven. En ik heb er nu ook een!!! Eerste stap met werken met gifslangen en ik ben echt super blij!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Ierland, Kilkenny

Celeste

Actief sinds 20 Nov. 2011
Verslag gelezen: 213
Totaal aantal bezoekers 34971

Voorgaande reizen:

17 Januari 2014 - 20 Juni 2014

Reptile Village conservation Zoo

27 Augustus 2012 - 27 Augustus 2012

Nasuta Terrarium Aquarium speciaalzaak

23 April 2012 - 23 Juni 2012

Stage AWF Tenerife

14 November 2011 - 14 Januari 2011

Stage Zoo Parc Overloon

Landen bezocht: