5e week bij reptile village - Reisverslag uit Kilkenny, Ierland van Celeste Essing - WaarBenJij.nu 5e week bij reptile village - Reisverslag uit Kilkenny, Ierland van Celeste Essing - WaarBenJij.nu

5e week bij reptile village

Door: Celeste

Blijf op de hoogte en volg Celeste

08 Maart 2014 | Ierland, Kilkenny

5e week:

17-02-2014

Na een super tof weekend moest ik maandag gewoon weer aan de arbeid. Ik begon met het voeren van de vegeterariërs en daarna heb ik het hok van de blauw tong skinken schoongemaakt.dat hok vullenwe met potgrond gemengd met steentjes. Daarna heb ik het hok van de wateragamen schoongemaakt en gevuld met blaadjes. Als laatste heb ik her grote leegstaande hok bij de keuken schoongemaakt. Toen dat allemaal klaar was had ik behoorlijk wat last van mijn rug. Omdat ik de hele tijd voorover gebukt stond en dingen op de grond aan het opvegen en opruimen was. Om 5 uur heeft James een aantal slangen eruit gehaald en wat technieken laten zien met een slangenhaak. Daarna mochten wij het proberen. Dat was echt heel leuk want nu doen we ook eindelijk iets wat met de dieren zelf te maken heeft en wat mij echt interesseerd. We hebben meerdere slangen opgetild met verschillende haken om te zien welkehet beste bij je past en wat je het fijnst vind. En om 6 uur heeft Dave ons naar huis gebracht.

18-02-2014

Dinsdag was Maria al bezig met de groente alleen wij moesten het overnemen omdat zij een rondleiding moest geven. Het is deze week vakantie in Ierland en het is dus loeidruk met allemaal kleine kinderen. Dus dat word nog wat deze week aangezien ik daar niet zo fan van ben. Ik heb de rest van groente afgemaakt. Daarna hebben Lars en ik gras geplukt. Daarna heb ik alle waterbakken schoongemaakt. Na de pauze heb ik met Nienke de schuur buiten opgeruimd. Dat was echt een gigantisch gebeuren want we zijn er 4 uur mee bezig geweest. Eerst hebben we alles leeggehaald en toen het schuurtje schoongemaakt en het ontdaan van 50 spinnen. Het was een piepklein schuurtje waar superveel zooi was ingepropt. Toen we alles eindelijk klaar hadden hadden we 5 volle vuilniszakken en heel erg veel losse troep bij het afval gezet. Nadat we nog wat bakken hadden schoongemaakt en opgeruimd moest ik helpen met biometrics op het kleine luipaard schildpadje. Die uiteindelijk ook nog uit frustratie voor 25 mensen over mijn hand heen plaste..... Na de biometrics heb ik de tafeltjes schoongemaakt en de vloer geveegd met Nienke en Lars. Want overal lagen lollie en papiertjes en pruttel. Toen we daar klaar mee waren was het ook al 6 uur en zijn we lekker naar huis gegaan.

19-02-2014

Vandaag was het weer mijn beurt om de krekels te voeren. Dat doe ik het liefst op een woensdag want dan mag ik ook ale tarantula’s en schorpioenen voeren. Nadat ik daar mee klaar was hebben we alle andere mensen Megans to do lijstje afgewerkt. Als eerste moest ik een eend uit het verblijf van de grote slangen halen. Die lag daar al een paar dagen met 40 graden te rotten. Dus dat stonk echt gigantisch en die ik buiten over de muur gegooid het weiland in zodat andere beesten die mooi konden opeten. Daarna heb ik vooral veel dingen gedaan zoals de grond in hokken vervangen en ramen aan de binnenkant verschonen. Ook heb ik het hok van de groene leguanen aangeveegd en opgeruimd. Daarna heb ik alle gecko’s nectar gegeven. Daarna heb ik nog een aantal labels gemaakt. Megan was om half 5 ziek naar huis gegaan en Rob was dus de enige die er nog was en er waren ook geen bezoekers meer en alles was al gedaan dus mochten wij ook naar huis om kwart over 5.

20-02-2014

Donderdag morgen ben begonnen met labels maken. Dat heb ik tot aan de pauze gedaan. Na de pauze werd mij snel uitgelegd wat er allemaal gezegd moest worden als je een voorlichtingspraatje houd in het hok van de leguanan. Dus ik moest mijn vrijwilligers shirtje aan en ik heb de hele middag bij het leguanan hok gestaan en mensen naar binnen laten gaan en mijn verhaaltje verteld. Rond een uur 5 had ik iedereen al wel verteld wat er te vertellen viel en was ik eindelijk klaar. Je verteld de mensen wat voor dieren er zijn en waar ze vandaan komen over sommige dieren zijn een paar interessante weetjes te vertellen en je verteld ze ook dat je niet alle dieren mag aanraken (wat ze toch wel doen) en dat ze op het pad moeten blijven (waar ze toch wel van af gaan) en dat ze handen moeten ontsmetten als ze dieren hebben aangeraakt (wat ze gelukkig wel allemaal doen). Daarna heb ik de dieren gesproeid en en de picknick ruimte binnen opgeruimd en om 6 uur mochten we weer naar huis.

21-02-2014

Ik was weer aan de beurt om de vegetariërs te voeren.daarna heb ik alle groente en fruit was binnenkwam weer in kleine stukjes gesnedenen opgeruimd. Dat doen we elke keer als er een lading binnen komt zodat we de keren daarna sneller klaar zijn. Na een tijdje was het gestopt met regenen zodat ik gras kon gaan plukken voor de dieren. Daarna heb ik lekker pauze gehouden. Na de pauze hebben ze mij uitgelegd hoe de kassa werkt en alles eromheen. De rest van de dag heb ik Dave geholpen met de handeling sessions. Die houden wij elk uur en dan halen we er elke keer 2 dieren uit om daar een verhaaltje over te vertellen en mensen kunnen ze dan ook aanraken als ze dat willen. Daarna hebben we biometricts op Blue Steel de albino tijgerpython gedaan. Om half 5 was de laatste handeling session. En ik heb ook nog een tijdje bij kassa gezeten. En daarna hebben we nog wat opgeruimd. Om 6 uur heeft Dave ons meegenomen naar Kilkenny zodat we boodschappen konden doen en daar niet speciaal onze hele zaterdag voor uit hoeven te trekken. Na de boodschappen heeft Dave ons bij een taxiplaats afgezet en zijn we naar huis gegaan.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Ierland, Kilkenny

Celeste

Actief sinds 20 Nov. 2011
Verslag gelezen: 198
Totaal aantal bezoekers 35008

Voorgaande reizen:

17 Januari 2014 - 20 Juni 2014

Reptile Village conservation Zoo

27 Augustus 2012 - 27 Augustus 2012

Nasuta Terrarium Aquarium speciaalzaak

23 April 2012 - 23 Juni 2012

Stage AWF Tenerife

14 November 2011 - 14 Januari 2011

Stage Zoo Parc Overloon

Landen bezocht: