1e weekjes stage bij nasuta - Reisverslag uit Doetinchem, Nederland van Celeste Essing - WaarBenJij.nu 1e weekjes stage bij nasuta - Reisverslag uit Doetinchem, Nederland van Celeste Essing - WaarBenJij.nu

1e weekjes stage bij nasuta

Blijf op de hoogte en volg Celeste

28 Augustus 2012 | Nederland, Doetinchem

Week 1

Maandag 20-8-2012:
Maandag was ik er om 9 uur. En alleen wilco was er een van de werknemers. We waren vandaag de enige. Om 10 uur begonnen we pas echt. Na een beetje uitleg en de koffie. We hebben eerst een rondleiding gedaan en welke dieren we allemaal hebben. We hebben ’s ochtends ook de vissen gedaan allemaal eten gegeven en gekeken of alles nog leefde rond 11 uur kwam er iemand uit Tsjechië die visjes kwam leveren. Die hebben we allemaal in de aquaria gestopt. ’s Middags heb ik alle waterbakjes verschoont van de reptielen. En alle schildpadjes en een paar leguanen te eten gegeven. Verder hebben we een paar kleine klusjes gedaan en was er niets meer te doen en maandag zit de winkel dicht dus mocht ik iets eerder weg.
Woensdag 22-8-2012:
Om 9 uur was ik weer bij de winkel. Vandaag was wouter er ook dat is de baas van de winkel en koen die werkt er ook die is net klaar met school en het is wel leuk als je iemand van je leeftijd er bij hebt zitten. Eerst heb ik de roldeur omhoog gedaan (wat ook echt mannenwerk is !). We hebben eerst achterin alles opgeruimd en alle hout bij elkaar gelegd en de rest van opgeruimd of weggegooid. Ze zijn nog bezig met de winkel achteraan en het laatste gedeelte aan de zijkant komen nog helemaal vol. En toen we daarmee klaar waren moest ik alle hout onder de schappen leggen en sorteren op soort en grootte. Daarna hebben wouter en ik naast de toonbank nog een schap in de stelling erbij gemaakt en heb ik matjes op maat gemaakt en 3 dozen met stenen uitgepakt. Daarna heb ik heel de winkel geveegd. Dat was ook wel is nodig. Daarna heb ik met wouter nog een paar terraria verplaats van de opslag naar de winkel. En daarna even een paar glazen afgewassen en het keukentje schoongemaakt want dat mocht ook wel is gebeuren. Toen ik daarmee klaar was hebben we nog een paar kleine dingetjes gedaan en was het alweer 6 uur en konden we gaan.
Donderdag 23-8-2012:
´s Ochtends heb ik alle schildpadjes en een paar leguanen weer te eten gegeven. En alle waterbakjes van alle reptielen weer schoongemaakt en gevuld. Daarna heb ik met Coen alle filters van de aquaria schoongemaakt en daar zijn we de hele dag mee bezig geweest en nog steeds is alles niet helemaal af. Dus moeten we morgen maar weer verder.
Vrijdag 24-8-2012:
Ik was heel netjes om 9 uur bij de achterkant van de het gebouw voor onze ingang. Was er niemand. Dus ik heb gewacht tot half 10 niemand van de collega’s neemt de telefoon op. Dus ik ben maar naar een vriendin gegaan die daar heel dicht bij woont. En gewacht tot half 11 tot de winkel los was. Maar er was nog steeds niemand. Stond een meid bij de jumper die een briefje had neergehangen dat coen zo zou komen want die moest ’s ochtends naar de tandarts dus was hij wat later. Ik heb mijn nummer bij de jumper neer gelegd en als iemand kwam kon die mij bellen. Dus ben ik maar weer naar Sayenne gegaan. En om half 12 werd ik gebeld dat coen er was. En Wilco was ook al gearriveerd. bleek dat hij ook later kwam. En dat hadden ze aan Wouter (de baas) gezegd maar ik wist dus van niks. En omdat Wouter autopech had (alweer) was hij ook pas rond 6 uur in de winkel. Dus ik heb maar weer mijn beestjes gevoerd en de waterbakjes bijgevuld. Die dag heb ik weer filters verder schoongemaakt en die andere reptielen die niet in de afdeling stonden nieuw water gegeven. Ik heb verder de winkel geveegd en een beetje schoongemaakt.
Zaterdag 24-8-2012:
Zaterdag hoefde ik pas om half 10 te beginnen. Ik heb weer alle beestjes water gegeven. Ik moest ook de aquaria water bijvullen maar dat is niet helemaal voor mij voorbestemd want ik heb de boel mooi laten overstromen. Dus mocht ik uiteindelijk alle pompjes waar de belletjes niet meer uitkwamen weer gaan maken en nog een paar laatste filters gaan wassen. Ik heb ook weer alle schildpadjes en een paar leguanen sla en fruit gegeven. Verder heb ik nog wat dieren water en eten gegeven. Wouter en ik hebben ook de bakken van de netpython en de gele anaconda schoongemaakt. Wat nog een gigantisch werk was. En toen kwam ineens de dierenpolitie controleren. Omdat ze van iemand een klacht hadden gekregen maar alles was prima in orde en een van de mannen had zelf ook slangen dus die was wel heel geïnteresseerd in alle beesten die hier rondliepen. Om 5 uur ging de winkel dicht dus mochten wij ook gaan.

  • 29 Augustus 2012 - 10:01

    Sylvia En Harm:

    Ha Celeste,

    Al weer goed aan de slag.
    Veel plezier op je stage.
    en tot zondag

  • 26 Juni 2017 - 13:20

    Stevens:

    Ik kan het me voorstellen. Het is echt de slechtste vissen/ reptielen winkel van nedeland. In de aquariums liggen allemaal dode vissen en de rest is zeer mager. De water planten kun je net zo goed gelijk in de container gooien. het ziet er zeer rommelig uit. En de verkopers denken dat ze er verstand van hebben, maar dat is helaas ook niet het geval. Ik hoop dat de inspectie snel ingrijpt. Want als je alleen maar dieren wil verkopen voor het geld en niets om de dieren zelf geeft. Dat lijkt mij niet de manier. Ik raad iedereen af om daar wat tekopen. Vooral als je zelf geen ziekte of dode vissen in je bak wil hebben

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Doetinchem

Nasuta Terrarium Aquarium speciaalzaak

.

Recente Reisverslagen:

30 September 2012

6e week nasuta

25 September 2012

5e week en al op de helft.

25 September 2012

4e week nasuta

24 September 2012

3e weekje nasuta

05 September 2012

2e weekje
Celeste

Actief sinds 20 Nov. 2011
Verslag gelezen: 2760
Totaal aantal bezoekers 34999

Voorgaande reizen:

17 Januari 2014 - 20 Juni 2014

Reptile Village conservation Zoo

27 Augustus 2012 - 27 Augustus 2012

Nasuta Terrarium Aquarium speciaalzaak

23 April 2012 - 23 Juni 2012

Stage AWF Tenerife

14 November 2011 - 14 Januari 2011

Stage Zoo Parc Overloon

Landen bezocht: