7e week reptile village - Reisverslag uit Kilkenny, Ierland van Celeste Essing - WaarBenJij.nu 7e week reptile village - Reisverslag uit Kilkenny, Ierland van Celeste Essing - WaarBenJij.nu

7e week reptile village

Door: Celeste

Blijf op de hoogte en volg Celeste

25 Mei 2014 | Ierland, Kilkenny

7e week

10-03-2014

Ik ben vandaag begonnen met het veranderen van de cricket feeders. Daarna heb ik alle dieren krekels gevoerd, halverwege kwam Ciara naar me toe om te vertellen dat de nieuwe tijgerpython dood was. Dus we hebben haar eruit gehaald voordat een van de bezoekers zag dat er een 5 meter grote dode slang in een hok zat. Toen zij eruit was ben ik verder gegaan met de krekels. Ondertussen was het al pauze geweest. Ik heb daarna de wond van de baardagaam schoongemaakt. Daarna heb ik alle waterbakken in de reckroom ververst. In de reckroom hebben we ook 2 grote water tanks met snapper turtles staan. Van een van die 2 tanks was het filter stuk en was het water heel smerig geworden dus die moest ik schoonmaken. Waar ik ruim 2 uur mee bezig was. Ik moest hem leegzuigen met een waterstofzuiger die relatief klein is en maar 3 wieltjes heeft ipv 4. dus dat ding is loodzwaar en moet je hem half slepen/tillen om buiten te krijgen en dan moet je ook nog de hele zoo door. En ik ben ongeveer 10 op en neer gelopen met dat ding. Daarna heb ik de tank weer moeten opvullen met een tuinslang. En je moet er de hele tijd bijstaan anders valt de slang eruit en mag je alles gaan dweilen. En om kwart voor 6 was ik klaar dus heb daarna een kwartier gezeten en niks gedaan en toen zijn we naar huis gegaan.

11-03-2014

Ik ben vandaag ook begonnen met het veranderen van de cricket feeders. Ik heb het water van de iguana room schoongemaakt. Daarna zou ik met Ciara het water bij de boa's doen want dat mag niet alleen. Of dat was in ieder geval de bedoeling. Toen ik de boa die voor de deur lag wou weghalen met een slangenhaak bewoog ze niet. De boa heette Alice en was al 17 jaar oud wat vrij oud is voor een boa. En ze had net een soort miskraam gehad van voornamelijk onbevruchte eieren. En dat werd haar teveel en toen is ze doodgegaan. Toen ze echt dood was hebben we haar buik opgesneden om te kijken of er nog meer babi's inzaten maar dat bleek niet zo te zijn. Uiteindelijk wouden we haar niet zomaar weggooien omdat James haar al had sinds ze een baby was. Dus heb ik haar huid eraf gehaald om voor educatieve doeleinden te gebruiken. Die huid ligt nu in de schuur te drogen. Daarna heb ik alle dieren gesproeid en toen was al weer 6 uur.

12-03-2014

Vadaag was een saaie dag. Ik ben weer begonnen met de cricket feeders in andere hokken te hangen. Daarna heb ik alle waters in werkelijk de hele dierentuin schoongemaakt. Daar was ik om 4 uur mee klaar. Daarna heb ik alle planten in en uit de dierenhokken water gegeven. En toen ben ik maar labels gaan maken tot 6 uur.

13-03-2014

Ik heb vandaag alleen alle vieze waterbakjes schoongemaakt. En ook de iguana room. Daarna ben ik bijna de hele dag bezig geweest met labels maken. Aangezien we over 150 dieren hebben moeten er heel veel labels gemaakt worden. Daarna heb alle hokken in de reckroom schoongemaakt tot het 6 uur was.

15-03-2014

Afgelopen vrijdag was ik ziek dus ben ik deze zaterdag maar gaan werken. Ik ben begonnen met de groente snijden voor de dieren. Vrijdag waren de krekels op dus heb ik dat vandaag maar gedaan. Dat gebeurt normaal niet op een zaterdag. Daarna heb ik het water in de iguana room gedaan. Als laatste heb ik de dieren gesproeid.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Ierland, Kilkenny

Celeste

Actief sinds 20 Nov. 2011
Verslag gelezen: 152
Totaal aantal bezoekers 34947

Voorgaande reizen:

17 Januari 2014 - 20 Juni 2014

Reptile Village conservation Zoo

27 Augustus 2012 - 27 Augustus 2012

Nasuta Terrarium Aquarium speciaalzaak

23 April 2012 - 23 Juni 2012

Stage AWF Tenerife

14 November 2011 - 14 Januari 2011

Stage Zoo Parc Overloon

Landen bezocht: