6e week reptile village - Reisverslag uit Kilkenny, Ierland van Celeste Essing - WaarBenJij.nu 6e week reptile village - Reisverslag uit Kilkenny, Ierland van Celeste Essing - WaarBenJij.nu

6e week reptile village

Door: celeste

Blijf op de hoogte en volg Celeste

08 Maart 2014 | Ierland, Kilkenny

6e week:

24-02-2014

Het is alweer onze 6e week dus het schiet al aardig op. Ik heb de vegetariërs gevoerd en daarna wat gras geplukt. Daarna hebben we met zijn allen Megans lijstje afgewerkt. We hebben een aantal hokken schoongemaakt. Ik heb ook een terrarium leeggehaald en schoongemaakt. Dat is het terrarium wat ik nu moet gaan maken. Daarna heb buiten een aantal stukken hout gevonden waar kippengaas voor zat en die gebruikten we niet en die heb ik dus stuk gemaakt en het hout weggegooid en het kippengaas bewaard. Dat gaas heb ik gebruikt om op de zijkanten van mijn terrarium te nieten daaronder heb ik piepschuim gestoken dat ik in een bepaalde vorm heb gesneden zodat het op rotsen lijken. Dat gaas wat erover heen zit zorgt ervoor dat het cement wat ik tegen de muren aansmeer beter blijft zitten. Daarna hebben we de uil van James gevoerd. Zij zit tijdelijk bij ons omdat met de storm het hok bij James thuis kapot is gegaan. James heeft een ohoe en ze is echt super tof. Als we haar voeren doen we een grote handschoenaan. Dan doen we een kuikentje tussen onze vingers. En wiebelen we die ene beetje heen en weer met onze pink zodat onze arm nog wel stil is. De uil ziet onze arm als ene tak en zodra die tak wiebelt denkt zij dat die tak onstabiel is en vliegt er dan ook niet heen. Dus zodra we dat kuikentje tussen onze vingers hebben openen we de deur van haar hok en wiebelen we een beetje met dat kuikentje tot dat zij op onze arm vliegt het kuikentje pakt en weer terug vliegt naar haar hok. Maar aangezien zij zo groot is en mijn arm iets minder groot is. Slaat ze mij elke keer met haar vleugel als ze op mijn arm land. Dat doe je 5 keer en als ze niet meer wil vliegen gooi je gewoon de rest van de kuikentjes in haar hok. Dat duurde tot 6 uur en daarna zijn we naar huis gegaan.

25-02-2014

Vandaag ben ik verder gegaan met mijn hok bekleden met gaas. Ik heb nu overal gaas op gemaakt en ben ook klaar met het maken van rotsen. Daarna heb ik het water van CJ, Jared en de anaconda’s schoongemaakt. Daar ben ik best lang mee bezig geweest. Daarna zijn we met zijn allen nog even bezig geweest met ons project. Maar aangezien Ciara altijd om 5 uur naar huis mag zijn wij vanaf 5 uur nog even aan het schoonmaken geweest. Als laatste hebben we Dave geholpen met voeren van de Tegu’s nienke en ik hadden allebei een tegu vast terwijl Dave de 3e in het hok voerde. Je meot ze allemaal appart voeren omdat ze anders elkaar aanvallen. Ik ben een uurtje eerder weggegaan omdat ik mijn koffers moet pakken omdat ik morgen voor een paar dagen weer lekker naar nederland gaan.

04-03-2014

Deze week ben ik helemaal in mijn uppie want Lars is gelijk met mij naar nederland teruggegaan en komt over een week pas terug en Nienke had een vriendin die langs kwam dus die is deze week vrij. Dus ik ben maar begonnen met het voeren van de vegetariërs. Ik heb een ding uit mijn terrarium moeten halen en het stukje wat toen vrij kwam heb ik weer bedekt met gaas. Daarna heb ik nog 3 hokken van koningslangen schoongemaakt. Ik was het hok van de baardagamen aan het schoonmaken toen ontdekte dat 1 van de baardagamen een hele grote bult op zijn hoofd had. Hij was gebeten door 1 van de andere agamen. Ciare heeft me geholpen. Toen ik het stukje uit zijn hoofd had gehaald waarvan we denken dat het een schub was kwam er echt een waterval aan pus uit. Die bult hebben we helemaal leeg gedrukt en toen de wond schoongemaakt. Nadat ik het beestje had verzorgt heb ik de pine snake vastgehouden toen de andere 2 stagiares die hier voor een week zijn haar hok hebben schoongemaakt. Daarna heb ik geholpen het hok van de grote slangen schoon te maken. Er is een tijgepython een groene anaconda bij gekomen. Waardoor het nu een soort van onmogelijk is geworden om dat schoon te maken omdat overal nu wel een grote slang ligt een been kan breken. Maar we hebben een aantal slangen eruit gehaald en toen ging het wel aardig om alles schoon te maken. Ik heb daarna cement in mijn terrarium gesmeert en ik was al aardig toen het 6 uur was en ik alle spulletjes had opgeruimd en klaar was om naar huis te gaan.

05-03-2015

Ik ben weer begonnen met de groente. En heb daarna een andere stagiaire uitgelegd hoe je het water in het leguanen verblijf schoonmaakt. Daarna ben ik begonnen met het voeren van de krekels. Net voor de pauze heb ik Marie geholpen met nagini uit haar hok te halen omdat zij gevoerd moest worden. Na de pauze ben ik verder gegaan met de krekels. Toe dat klaar was heb ik met Ciara 3 stukken bamboo schoongemaakt en verplaats. We heben van bamboo buizen een stuk afgezaagd zodat en er gaten ingeboord, de boven en onderkant hebben we dichgemaakt. De bovenkant met een spons zodat die nog wel open kan. We hebben er een ketting aan gemaakt zodat hij aan het plavond kan hangen. Daar stoppen we 10 krekels in en hangen die dan in een verblijf. Dat is onderdeel van ons project. Die buizen hebben we schoongemaakt en gevuld en in een ander verblijf opgehangen. Daarna hebben we samen een schema gemaakt voor welke dieren dat ding krijgen en op welke dag. Als laatste heb ik 2 slangen gevoerd en ik mocht een half uurtje eerder weg om mij klaar te maken omdat we die avond met alle mensen van het werk lekker uit eten gaan bij een italiaans restaurantje.

06-03-2014

Ik heb ’s ochtends weer netjes al mijn diertjes groente en fruit gegeven. Daar heb ik weer alle groente en fruit in kleine stukjes gesneden samen met een adere stagiaire. En we moeten de wortel altijd raspen omdat die te hard zijn voor de kleinere dieren. En terwijl ik de wortel aan het raspen was heb ik ook een stukje van mijn duim erbij geraspt. Ik moet zeggen dat dat behoorlijk veel pijn doet. Maar nadat de hulp van onze verbanddoos heb gebruikt zijn Ciara en ik verder gegaan met ons project. Dat hebben we tot 5 uur gedaan. Daarna heb ik die Marine toad die we apart hebben staan schoon gemaakt en verzorgt. Daarna heb ik alle dieren gesproeid en was het al weer iets voor 6 en mocht ik gaan.

07-03-2014

Zoals de rest van de week heb ik vandaag ook weer de vegetariërs gevoerd. Daarna heb ik nieuwe bestanden aangemaakt voor 3 nieuwe dieren we binnen hebben gekregen. Daarna heb ik krekels gevoerd. En na de pauze ben ik verder gegaan met krekels. Toen ik klaar was met de krekels. Heb ik Ciara geholpen met de handeling session. Ze had de grote groene anaconda eruit gehaald. En toen we daarmee klaar waren en haar terug hadden in haar hok had ik mijn work out van de dag ook weer gehad. Toen we terug liepen naar het ‘podium’ en Ciara aan het vertellen over de luipaard schildpad zag ik ineens een staart onder de broedmachine verdwijnen. Dus ik er achter aan en blijkt dat het een slang was die er die morgen is uitgehaald voor handeling. Dave is vergeten haar terug te zetten en toen hij met andere dingen aan de gang was is zij dus ontsnapt. Nadat Ciara klaar was met haar handeling zijn we verder gegaan met ons project. Ik had de avond ervoor een artikel gevonden een soft-shelled turtles. Dat is een waterschildpadden soort die wij ook hebben. Dat is een vrij agressieve schildpad. In het artikel stond dat het veel voorkomt dat ze zichzelf verminken en dat je ze kan afleiden met ballen, stokken of stukken tuinslang. Dus wij hebben 2 ballen uit de ballenbak gepakt en 1 bij elke schildpad in het water gelegd. We hebben nog een 3e maar die graaft zichzelf altijd in omdat die soort schildpadden elkaar vermoorden als ze te dicht bij elkaar komen en we hebben maar 2 water plekken in het leguanen verblijf. Het mannetje was al vrij zijn klaar met de bal die vond het niet zo interessant. Maar het vrouwtje heeft er zeker een kwartier met haar neus tegenaan gezeten en toen ik de bal iets opzij bewoog volgde ze die wel met haar ogen maar kwam er niet achteraan. Dus we gaan kijken hoe we dit anders kunnen aanpakken en er echt een experiment van kunnen maken. Toen Ciara om 5 uur naar huis ging heb ik met James een aantal dieren gevoerd. Ik mocht de Emerald tree monitor en de Everglades rat snake voeren. Dat ging allemaal prima en toen ik daar mee klaar was heb ik wat dieren uit de vriezer gehaald om te ontdooien voor de volgende dag. Om kwart over 6 heeft Dave mij naar huis gebracht. End at was alweer het einde van mijn 6e week.

  • 21 Maart 2014 - 07:49

    Carla:

    Hoiiiiiiiiiiiiiii Celste,

    Zo, ik dacht de dag maar eens goed beginnen en Celeste schrijven. Ik ben al wel goed begonnen.
    Jos is vandaag jarig en heb al voor hem gezongen, gelukkig dat het verder niemand heeft gehoord. Gisteren was het hier in Nederland bijna een zomerse temperatuur, heerlijk van genoten. Hoe is dat bij jou daar het weer? Je vermaakt je wel zo te lezen. Doe je het wel voorzichtig, met die enge beesten en de rasp.
    We hebben een nieuwe hype hier in Hengelo, panden kraken met de auto. Afgelopen week in de pizzatent de schade valt zo te zien wel mee. Ook nog een auto in de Blijke beland, de bestuurder kon zwemmen, dus geluk bij een ongeluk. Verder geen nieuws aan het front, bij jou?
    Heel fijn weekend en de groetjes
    Jos en Carla

  • 23 Juni 2014 - 15:14

    Doei:

    dit gaat niet over riptiellen

  • 23 Juni 2014 - 22:52

    Celeste Essing:

    als ik iets over reptielen zou schrijven zou ik het wel op een reptielen forum zetten en niet op een blog over je ervaring wat je familie en vrienden kunnen lezen....

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Ierland, Kilkenny

Celeste

Actief sinds 20 Nov. 2011
Verslag gelezen: 557
Totaal aantal bezoekers 34961

Voorgaande reizen:

17 Januari 2014 - 20 Juni 2014

Reptile Village conservation Zoo

27 Augustus 2012 - 27 Augustus 2012

Nasuta Terrarium Aquarium speciaalzaak

23 April 2012 - 23 Juni 2012

Stage AWF Tenerife

14 November 2011 - 14 Januari 2011

Stage Zoo Parc Overloon

Landen bezocht: