3e week bij reptile village - Reisverslag uit Kilkenny, Ierland van Celeste Essing - WaarBenJij.nu 3e week bij reptile village - Reisverslag uit Kilkenny, Ierland van Celeste Essing - WaarBenJij.nu

3e week bij reptile village

Door: celeste

Blijf op de hoogte en volg Celeste

08 Maart 2014 | Ierland, Kilkenny

Sorry mensen dat het zo lang heeft geduurd voor mijn volgende verslagen. maar mijn laptop is in mijn 3e week gecrasht dus pas toen ik weer naar nederland ging had ik een nieuwe laptop. maar hier zijn ze allemaal weer.

3e week:

3-02-2014

Toen we vanochtend weggingen stormde het super hard. En ook al hoeven we nog geen 10 minuten te lopen, waren we echt drijfnat toen we op stage aankwamen. Dus ik was heel blij toen James zei dat ik labels mocht maken. Dus ben ik lekker op mijn gemakje voor de kachel kaartjes gaan knippen en weer een beetje warm worden met een muziekje op. Toen ik daar mee klaar was vroeg James of ik een poster wou maken. Die poster gaat over de reis die James en zijn vriend hebben gemaakt. Ze zijn op hun motor naar Afrika gereden en weer terug. Dat deden ze om meer bekendheid te krijgen en geld in te zamelen voor the Crocodile specialst Group. Zij zetten zich in voor het behouden van de 23 soorten krokodillen, alligators, kaaimannen en gaviaals die er zijn. Daarna ik heb een beetje genikst, vandaag was een saaie en beetje nutteloze dag. Daarna heb ik samen met Nienke alle dieren gesproeid. Toen dat klaar was hebben we met een aantal andere mensen een bult dieren ingepakt omdat James en Megan morgen naar een school en een voorlichting geven. Dat noemen ze een zoo to you, want ze brengen de zoo ook echt voor een deel naar jou. Toen was het iets voor 6 en mochten we gaan.

04-02-2014

’s Ochtends heb ik met Lars alle smerige waterbakjes verschoond. Daarna hebben we smerige hokken schoongemaakt en spot cleaning gedaan. Dat is de poep en vieze plekker eruit halen. Toen we daar klaar mee waren heb ik ongeveer 30 labels gemaakt dusdat schiet mooi op. Maria heeft alle dieren die vlees krijgen gevoerd. Toen James en Megan terug kwamen van een zoo to you hebben we geholpen alle dieren terug te stoppen in hun hok. Daarna hebben nienke en ik alle krekels die James mee had genomen voor ons opruimen. Daarna heeft James ons naar huis gebracht omdat het nog steeds stormde.

05-02-2014

Vandaag mocht ik de vegetariërs weer voeren. Toen ik daar mee klaar was kwamen we erachter dat de marine toad zijn achterste naar buiten had gedrukt. Het heeft een bepaalde naam maar die weet ik niet. Toen hebben Megan en ik dat beestje maar verzorgd en zijn achterste weer naar binnengedrukt. En hebben we hem apart gezet zodat we hem goed inde gaten kunnen houden. Daarna heb ik maar met de hoover alle water opgezogen wat op de vloer lag bij reptile zoo. Omdat het nog steeds heel hard stormt is alles overstroomt. Daar ben ik echt akelig lang mee bezig geweest. Daarna heb ik maar wat gras geplukt omdat dat op was. Daarna heb ik lekker warm boven voor mn kacheltje labels gemaakt. Om ongeveer half 6 was ik klaar en ik heb dat laatste half uurtje tafels schoongemaakt omdat er niet meer zoveel te doen was.

06-02-2014

’s Ochtends ben ik begonnen met feacel samples. Dat heb ik bij een aantal dieren gedaan. En in de computer gezet om alles up to date te houden. Daarna heb ik weer vieze waterbakjes schoongemaakt met Lars. Daarna hebben we foto’s gemaakt voor mijn labels. Maar we hebben geen labels gemaakt want we moesten voor James een pakketje op de post doen en er was ook een pakketje voor mij gearriveerd dus die ik kon ik gelijk thuis afzetten. Toen we weer terug waren heeft James ons uitleg gegeven over het project waar we aan gaan werken. Dat gaat over environmental enrichment dat is in het nederlands natuurlijke verrijking. Dat houd vooral in dat we het leven hier van de dieren zoveel mogelijk op het leven moeten laten lijken wat ze in het wild zouden hebben. En we maken nu eerst 3 categories voor de dieren over dieren die erg intelligent zijn en dus meer uitdaging moeten hebben dan de dieren die wat minder intelligent zijn. Dit project doe ik samen met Nienke en Lars en Ciara (je zegt Kira) die werkt hier nu al voor 5 maanden. Dus we hebben hier een begin aan gemaakt tot 6 uur.

07-02-2014

Ik ben vandaag net zo begonnen als gisteren. Daarna heb ik met Lars alle waterbakjes schoongemaakt en niet alleen de vieze. Daarna hebben we biometrics gedaan op de luipaard schildpadden. We hebben Dave laten zien hoe het moet. Dave is nieuw bij ons en vervangt Maria die eind maart al weggaat naar haar huis om zich voor te bereiden om bij haar zus in Australie te gaan wonen. Daarna heeft Maria vincent eruit gehaald zodat wij foto’s kunnen maken voor mijn labels. En het zelfde met de tijgerpython Sonny en daar zijn we tot 6 uur mee bezig geweest.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Ierland, Kilkenny

Celeste

Actief sinds 20 Nov. 2011
Verslag gelezen: 181
Totaal aantal bezoekers 34980

Voorgaande reizen:

17 Januari 2014 - 20 Juni 2014

Reptile Village conservation Zoo

27 Augustus 2012 - 27 Augustus 2012

Nasuta Terrarium Aquarium speciaalzaak

23 April 2012 - 23 Juni 2012

Stage AWF Tenerife

14 November 2011 - 14 Januari 2011

Stage Zoo Parc Overloon

Landen bezocht: