2e week bij Reptile village - Reisverslag uit Kilkenny, Ierland van Celeste Essing - WaarBenJij.nu 2e week bij Reptile village - Reisverslag uit Kilkenny, Ierland van Celeste Essing - WaarBenJij.nu

2e week bij Reptile village

Door: celeste

Blijf op de hoogte en volg Celeste

03 Februari 2014 | Ierland, Kilkenny

2e week
27-01-2014
De 2e week alweer vanaf deze week is het wennen aan dingen alweer een beetje over. We worden nu opgedeeld om zelf dingen te gaan doen. Ik mocht beginnen met poepmonsters nemen en die onderzoeken op parasieten en eitjes daarvan. Dat zou een aantal keer per week moeten gebeuren maar daar is gewoon geen tijd voor. Maar nu ze 3 extra stagiaires hebben kan dat dus wel. Dat heb ik gedaan tot aan de pauze en na de pauze heeft Lars het van me overgenomen. Ik heb na de pauze nog 2 waterholen schoongemaakt en daarna alle waterbakjes schoongemaakt. Dat was eigenlijk Lars taak maar omdat hij nog druk bezig was met die poepmonsters heb ik dat voor hem gedaan. Nadat ik klaar was met dat water heb ik een Excel bestand over die monsters bijgewerkt want dat was echt nog van heel lang geleden. Daarna heeft Marie ons laten zien welke dieren allemaal gesproeid moeten worden en dat dat ook elke dag moet en dat ze ook veel krijgen maar daar was ook niet altijd tijd voor en dat gebeurde dan snel en maar half. Maar nu hebben wij dat dus overgenomen. Nadat we dat allemaal hadden was het ook al 6 uur geweest en mochten we gaan.
28-01-2014
Ik mocht als eerste klusje van de dag het kaaimannen verblijf schoonmaken. Die hebben een soort vijver. Maar als die van het land het water weer in gaan nemen ze allemaal rotzooi mee en ik moest een soort stofzuiger stok met een lange slang eraan en een netje aan het einde de bodem schoonzuigen. Nou heeft die stok aan het begin een propellertje zitten met mesjes. Maar dat ding is zo slap als maar kan en bij elk kleine stukje wat groter was als 4 cm liep hij vast. Dus elke keer moest ik dat verblijf weer uit de stekker eruit trekken en daarna dat ding loshalen en weer maken en dan weer naar buiten om de stekker er weer in te doen en dan weer verder gaan om vervolgens om de 5 minuten dat te doen. Dus na een hele lange tijd was ik drijfnat en eindelijk klaar. En ondertussen ben je met dat ding aan de gang en dan nog uitkijken dat die kaaimannen je niet te pakken nemen want die zaten ook nog gewoon in het verblijf. Daarna heb ik gelijk maar die boompjes in dat verblijf een bult water gegeven. En daarna hebben we lekker pauze gehad. Na de pauze hebben we biometrics gedaan op de axolotls en amphiuma’s (soort alen). Bij biometrics weeg je de dieren en meet je ze op. Nou dat was nogal een gedoe omdat die alen echt super slijmerig zijn en probeer die maar is fatsoenlijk vast te houden en op te meten. Ik heb er gelijk goeie foto’s van gemaakt en die gebruikt voor de naamkaartjes. Daarna heb ik samen met Nienke en Kira het hok van de grote slangen schoongemaakt. Toen dat klaar was ging Kira naar huis. En moesten Nienke en ik nog de 2e grootste slangen terug zetten. Die anaconda dat ging nog wel. Maar die grote burmese python was nog best wel een werkje. Dus wij die doos opgetild met 1 hand en geprobeerd met de andere hand die slang eruit te tillen. Wat blijkt nou dat je die slang van ruim 5 meter gewoon in de doos moet laten en zijn hoofd alleen in het hok leggen en daarna gewoon zijn buik moet kriebelen en prikken en dan gaat zij van zelf terug. Toen we dat allemaal klaar hadden hebben we de groente in keuken opgeruimd en de keuken schoongemaakt en toen zijn we naar huis gegaan.
29-01-2014
Vandaag was het weer mijn beurt om de vegetariër ronde te doen. Daar was ik al redelijk snel mee klaar. En toen ik alles had opgeruimd en dat in de ipad had gezet heb ik alle dieren de krekels gevoerd. Daar ben je altijd heel lang mee bezig. Wat ook heel leuk is is dat je op woensdag ook de spinnen mag voeren. we hebben 9 tarantula’s en ik ind het echt heel gaaf om die te voeren. Het stelt niet zoveel voor maar is wel leuk. Daarna heb ik met Kira biometrics gedaan op 2 boa contrictors en een pine snake. We hebben al die info verwerkt in de computer. Daarna heb ik met Nienke nog wat naamplaatjes gemaakt en toen was het alweer 6 uur.
30-01-2014
Vandaag heb bijna dehele dag besteed aan naamplaatjes maken. Degene die we gisteren hadden gemaakt moesten we naar James vrouw sturen want zij print die dan op het werk uit. En hij had die vandaag meegenomen en die heb ik afgemaakt. Daarna heb ik een boel foto’s gemaakt en gemaakt op de computer. Nou hebben op 2 anaconda’s en 3 giftige dieren na alle dieren een kaartje en vanaf nu gaan we dus beginnen met het vernieuwen van de oude kaartjes. Dus nu kan je zonder te gokken welk dier het is ook echt zien welk dier bij welk kaartje hoort. Daarna heb ik het water van CJ de watervaraan en Jared de neushornleguaan schoongemaakt. Toen was het al kwart voor 6 en mochten we gaan.
31-02-2014
Ik ben begonnen met het maken van de naamkaartjes die ik gisteren op de computer heb gemaakt. Daarna hebben we samen het water van CJ en Jared schoongemaakt want die poepen elke keer weer in hun water. Na de pauze heb ik de labels van de crested gecko’s gemaakt. Vanaf nu ben ik begonnen met het vernieuwen van de oude labels. We hebben 8 van deze gecko’s en heb was een heel gedoe om goede foto’s te maken en die ook nog bij de oude labels te zoeken. Daarna moesten lars en ik wachten omdat Megan nog achter de computer zat. Het is niet zulk uitdagend werk maar ik vind het wel leuk. En het moet ook gebeuren en vooral voor ons is het handig omdat wij nog niet alle dieren uit ons hoofd kennen zoals de vaste verzorgers. Toen ik hiermee klaar was heb ik samen met Lars en Nienke de dieren gesproeid en was het alweer 6 uur.
01-02-2014
Het was eindelijk zaterdag. En vandaag was de planning om lekker uit te slapen maar helaas kwam ik niet veel verder al kwart over 8 (mijn wekker gaat normaal om 8 uur). Dus heb ik in bed lekker alle series ingehaald waar ik geen tijd voor had omdat we zoveel naar arrow hebben gekeken. Om kwart over 12 heeft James ons weer naar Kilkenny gebracht. Waar ik echt heel blij mee ben want het is echt rotweer. Daar hebben we weer fanantiek boodschappen gedaan en zijn met de taxi teruggegaan. Toen we thuis waren hebben de laatste 2 afleveringen van arrow gekeken en nu moeten we weer een hele week wachten omdat we nu elke week weer 1 aflevering kunnen kijken. Daarna heb ik een aantal huishoudelijke dingen gedaan en ’s avonds hebben we eten gemaakt en the amazing spiderman gekeken.
02-2013
Fanatiek gingen we ook weer fanantiek aan de arbeid. Omdat ik veel dagen vrij neem voor vakanties en andere dingen werk ik er ook wat extra. Vandaag was het weer mijn beurt om de vegetariërs te voeren. Het is altijd vrij druk in het weekend en er zijn dan maar 2 mensen. 1 bij de kassa en de andere voor de dingen die moeten gebeuren en om het uur is een gebeuren waarbij we dieren uit hun hok halen en aan mensen laten zien en erover vertellen. Dus het kwam goed uit dat wij er waren. Maar wij blijken dus snel te werken en we waren al heel snel klaar met het voeren van de vegetariërs en ook alle waterbakjes en waterholen verschonen. Tussendoor moest ik Rob (werkt alleen in het weekend) helpen met biometrics op een albino tijgerpython. Dat deden we terwijl er een handling hour was dus voor het publiek. We hebben de mensen laten zien hoe we te werk gaan en ook konden de mensen de slang even vasthouden. We hebben ook het hele verblijf van de leguanen schoongemaakt en het water van CJ, Jared en de grote slangen. En ik had vandaag nog wel een schrikmomentje. Als we de holen vullen sluiten we de deuren met een touw en een haak daaraan en die haken we dan aan het slot van de deur. Zodat hij dicht zit maar de tuinslang er nog weel doorheen past. Ondertussen hebben we nog andere dingen gedaan en na een tijdje ging ik kijken hoever het water bij de anaconda’s was en ik wou de deur open die lijd naar een hokje waar de 3 deuren van CJ en Jared ook in zitten. Dus ik deed de deur los en er valt ineens een grote groene anaconda tegen me aan. Dus ik schrok me echt helemaal kapot en heb het beest maar naar binnengedrukt en de deur weer dichtgedaan en snel rob gehaald. En samen hebben we slang weer naar zijn eigen hok gedaan. Wat blijkt nou dat dus die slang van ongeveer 4 meter door dat onmogelijk kleine kiertje past en dus in die tussenruimte was gekropen en tegen de deur opgekropen was. Heb ik nog wel geluk gehad dat deze anaconda vrij goed te handelen is. Voor het zelfde geld was de kleinere gele anaconda ertussen door gekomen en dat is echt een kreng van een slang en die had me gelijk al gebeten. Dus zo maak je elke dag wel wat mee. Daarna heb ik Lars en Nienke weer geholpen met de waterbakjes en daarna hebben gesproeid. Toen dat klaar was was het iets over 5 en er was niks meer te doen voor die dag omdat we alles al vrij snel klaar hadden. dus mochten we lekker vroeg naar huis.

  • 04 Februari 2014 - 10:03

    Sylvia:

    Ha celeste,

    Wat heb je weer een verhaal geschreven.
    Heb je ook nog gekke foto s
    Ben benieuwd.
    Leuk hoor om ons op de hoogte te houden.
    Gr. H&S

  • 05 Februari 2014 - 18:22

    Ruud Krowinkel:

    Beste Celeste,

    Het lijkt daar wel een avonturenpark,wat een belevenissen. Pas je wel op dat je niet gebeten wordt door een of ander beest daar.

    Groetjes van de Krowies

  • 06 Februari 2014 - 18:24

    Carla Goossens:

    He Celeste,

    Eindelijk heb ik je gevonden. Maar wat een verhalen, mooi hoor, leuk om te lezen.
    En het weer och, hier wordt het ook sop weer.
    Wat Sylvia ook al vraagt, heb je al foto's?
    Over een week komt Emiel joepie!!!!!!!!!!!!!!!
    Dan krijgen we natuurlijk geen verhaal te lezen.
    Zou ik ook niet doen.
    Nu de dagen aftellen. Een fijn weekend en tot het volgende verhaal.
    Groetjes Jos en Carla

  • 16 Februari 2014 - 18:58

    A. Zaarbelink:

    Ik heb je verslag gelezen, wat heb jij een leuke stageplek.

    Van je verslagen heb ik genoten fijn om te zien wat je doet.

    Een dikke knuffel en tot de volgende keer.

    Groeten van Oma.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Ierland, Kilkenny

Celeste

Actief sinds 20 Nov. 2011
Verslag gelezen: 395
Totaal aantal bezoekers 34940

Voorgaande reizen:

17 Januari 2014 - 20 Juni 2014

Reptile Village conservation Zoo

27 Augustus 2012 - 27 Augustus 2012

Nasuta Terrarium Aquarium speciaalzaak

23 April 2012 - 23 Juni 2012

Stage AWF Tenerife

14 November 2011 - 14 Januari 2011

Stage Zoo Parc Overloon

Landen bezocht: