3e weekje nasuta - Reisverslag uit Doetinchem, Nederland van Celeste Essing - WaarBenJij.nu 3e weekje nasuta - Reisverslag uit Doetinchem, Nederland van Celeste Essing - WaarBenJij.nu

3e weekje nasuta

Blijf op de hoogte en volg Celeste

24 September 2012 | Nederland, Doetinchem

Week 3

Maandag 3-9-2012:

Maandag heb ik weer water gegeven en de sla gegeven. En ook zoals anders weer even geveegd omdat we anders kunnen zwemmen door de zooi omdat niemand nooit wat opruimt. Ik heb ook weer kikkerbakken schoongemaakt wat opzicht wel beter is want dat zijn kikkers van minimal 100 euro per stuk dus hebben ze in ieder geval nog een beetje vertrouwen in mij (: en ik heb weer de dracaena’s eten gegeven en daarna schoongemaakt. Daarna hebben Coen en ik een gigantisch terrarium met piepschuim bedekt zodat ik daar een goed bedekt terrarium van kan maken.

Dinsdag 4-9-2012:

Vandaag was een behoorlijke eentonige dag. Ik heb weer de waterbakken schoongemaakt en daarna moest ik aan de slag met een terrarium van 6 bij 2 meter die ik helemaal moet gaan ombouwen. Ik heb daarna met een staalborstel het hele terrarium afgepoetst zodat er reliëf in zit. Man wat een werk was dat. Dus heb maar mijn oortjes in gedaan een goed muziekje opgezet en maar afreageren op die muur. En rond 5 uur was ik klaar. En daarna heb ik in het zee aquarium in de maak ook maar reliëf gemaakt in zon piepschuim buis. En toen heb ik even lekker niks gedaan en was het alweer 6 uur en mocht ik gaan.

Woensdag 5-9-2012:

Vandaag heb ik weer de waterbakjes ververst en de schildpadjes sla bijgevoerd omdat Coen ze te weinig geeft. Daarna heb ik een stukje geveegd en toen weer alle kleine rattenslangetjes eten gegeven en weer wouden er 4 niet eten. Daarna heb ik de stukjes poep uit de terraria gehaald en alle vervellingen uit de bakken gehaald. Daarna hebben wouter en ik alle 30 vuilniszakken uit het keukentje weggehaald en heb ik maar even gedweild en daarna bakjes klaargemaakt voor de kikkerexport voor morgen. Man wat een gedoe na anderhalf uur was ik eindelijk klaar en zaten al die kikkers en nog niet eens in.. maar gelukkig was het wel 6 uur en mocht ik gaan.

Donderdag 6-9-2012:

‘s Ochtends heb ik weer alle waterbakjes gedaan en is flink schoongemaakt met een sponsje. En daarna alle beesten eten gegeven en ze ook allemaal maar is geknuffeld bij zover dat kon (:
Die donderdag waren ook de andere stagiaires er die alleen op die dag komen en ze zijn van het AOC. En we zijn we flink met de garage aan de slag geweest. Majella heeft alle bakken waar nog grond in zat leeggeschept en Damiën en ik hebben ze met bleek zodat er geen bacteriën meer over zijn die kunnen overslaan op de dieren die erna in komen (waarschijnlijk kikkers). Daarna heb ik Majella geholpen met de bakken leegmaken omdat toen de kleinere op waren en die hele grote echt heel zwaar zijn als ze nog vol zitten met grond. En gelijk heeft ze op haar eerste dag 2 keer haar hand opengesneden aan een kapotte bak. We hebben alle bakken leeg gekregen en netjes teruggezet zodat we al meer ruimte hebben. En toen was het ook al 6 uur en hadden we weer een gigantische poductieve dag achter de rug.


Vrijdag 7-9-2012:

Vandaag ben ik eigenlijk de hele dag met de kikkerbakjes bezig geweest omdat we morgen een reptielenbeurs in Hamm hebben. Wat 1 van de grootste blijkt te zijn van heel europa. Maar zoals altijd ben ik weer gewoon netjes begonnen met water en voer geven aan de diertjes. Daarna heb ik alle papiertjes geknipt en gevouwen die we in de bakjes doen en vochtig maken zodat de kikkers niet uitdrogen. Daarna heb ik met de boormachine alle gaatjes in een stuk of 400 bakjes gemaakt maar daar was ik maar ongeveer een half uurtje mee bezig. Daarna heb ik alle doekjes die ik eerst in 4 heb geknipt daarna nog dubbelheb gevouwen en dan nog een laagje van de bovenkant omgevouwen in al die 400 bakjes gedaan en niet te nat gemaakt maar ook weer niet te droog dus dat is nogal een ding. Toen ik alle bakjes klaar had mocht ik gaan kikkers vangen en daar waren we rond iets voor 6 klaar en heb ik nog even de dracaena’s verschoont en ben ik lekker naar huis gegaan.

Zaterdag: 8 -9-2012

Om kwart over 5 stond ik al voor de deur van de winkel. Mam heeft me weg gebracht en daarna ben ik met wouter naar Duitsland gereden wat ongeveer 2 uurtjes over gedaan en daarna hebben we alle spullen gepakt en heeft wouter entreebandjes gehaald en hebben we alles opgezet. Wat nog best lang duurde en om half 10 begon het. In het begin was het knap saai omdat je daar stond en alleen maar mensen komen om in het begin kikkers op te halen en te ruilen en aangezien ik geen verstand heb van kikkers kon ik zitten en kijken of niemand iets zou stelen. Toen ik zelf rond mocht gaan lopen werd het wel leuker ik heb een boek over de koningspython en 1 over slangenziektes gehaald en zelf nog een paar keer rondgelopen en dingen opgehaald. Vooral aan het eind toen er niet zoveel mensen meer waren en al veel stand opgeruimd hadden kwamen de japanners en de Aziaten. Die even flink geld aan kikkers uitgeven. Gekke mensen. Daarna zijn we met de groep van hch (ook een winkel die reptielen toebehoren leveren en dieren) even naar de katine gegaan en wat gedronken en daarna lekker in een Duits restaurantje gegeten. Daarna zijn we naar de winkel teruggegaan en de kikkers terug gedaan in de bakken en toen heeft wouter me thuis gebracht en rond half 1 was ik thuis.

  • 24 September 2012 - 19:19

    Sylvia:

    Ha Celeste,

    Wat een water drinken die beesten.
    Ja wat een geld voor een kikker.
    Wij hebben een steenmarter bij huis aL een paar x gezien.
    mooi beestje maar hoort hier niet.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Doetinchem

Nasuta Terrarium Aquarium speciaalzaak

.

Recente Reisverslagen:

30 September 2012

6e week nasuta

25 September 2012

5e week en al op de helft.

25 September 2012

4e week nasuta

24 September 2012

3e weekje nasuta

05 September 2012

2e weekje
Celeste

Actief sinds 20 Nov. 2011
Verslag gelezen: 1059
Totaal aantal bezoekers 34951

Voorgaande reizen:

17 Januari 2014 - 20 Juni 2014

Reptile Village conservation Zoo

27 Augustus 2012 - 27 Augustus 2012

Nasuta Terrarium Aquarium speciaalzaak

23 April 2012 - 23 Juni 2012

Stage AWF Tenerife

14 November 2011 - 14 Januari 2011

Stage Zoo Parc Overloon

Landen bezocht: