7e weekje stage - Reisverslag uit Overloon, Nederland van Celeste Essing - WaarBenJij.nu 7e weekje stage - Reisverslag uit Overloon, Nederland van Celeste Essing - WaarBenJij.nu

7e weekje stage

Door: Celeste essing

Blijf op de hoogte en volg Celeste

11 Januari 2012 | Nederland, Overloon

Na mijn weekje vakantie moest ik weer maandagmorgen om half 9 beginnen ´s ochtends heb ik met Tom de apenronde gelopen we hebben de doodshoofdaapjes een grote beurt gegeven, het zijn maar beestjes maar stinken kunnen ze heel goed. na de pauze heb ik bij de witwang gibbons een grote beurt gedaan en daarna de paden op de maidan droog gemaakt. na de 2e pauze heb ik in de voerschuur schoongemaakt en opgeruimd. Dinsdag heb ik de hele ochtend in de voerschuur gestaan afgewassen en eten gemaakt ´s middags hebben we met zijn allen de vogels op de maidan gevangen omdat het heel hard ging waaien en alle vogels zo weg zouden waaien. ´s avonds heb ik weer de avondronde gelopen. Woensdag Heb ik ´s ochtends de zoogdieren ronde gelopen. Daarna heb ik de tuindienst geholpen en alle paden van nature trail 2 drooggemaakt na de pauze heb ik in de voerschuur geholpen en daarna het plein bij de maidan stallen schoongemaakt. Donderdag was een beetje een rare dag ik liep met aniek ´s ochtends de zoogdieren ronde toen pim aniek belde dat er 2 ooievaars waren doodgegaan. dus wij gingen daarheen, we hebben alle vogels binnen omdat het dus niet zo best weer is en we denken dat ze ´s nachts ergens van geschrokken zijn en elkaar overal hebben gepikt en er zijn er dus helaas 2 aan doodgegaan en 4 zijn gewond en hebben we nu ook appart zitten alleen 1 daarvan was gewoon onhandig bezig en ergens over gestruikeld en had dus een stuk vel van zijn pootje los. Dus wij gelijk de dierenarts gebeld en heeft ze medicatie gegeven. Het is heel jammer maar dit is toch wel weer is wat anders dan stallen schoonmaken en interessant om mee te maken. Maar onderhand gaat het allemaal weer een stuk beter met de ooievaars dus dat is dan wel weer goed nieuws. Vrijdag was weer een normale dag met ´s ochtends de ronde ´s middags de stallen schoonmaken en helpen in de voerkeuken en ´s avonds weer de ronde. En vanaf nu kan ik gaan aftellen ik hoef nog maar 10 dagen en dan ben ik weer lekker in hengelo (:

• 15 Januari 2012 - 17:29

Mama:

Hoi meisje,

Altijd weer leuk om te lezen wat je meemaakt in de dierentuin. Ik hoor van veel familieleden en vrienden dat ze iedere week weer jouw belevenissen lezen. Nog 1 weekje stage en dan zit het er (jammer genoeg) weer op!