2e week stage. - Reisverslag uit Overloon, Nederland van Celeste Essing - WaarBenJij.nu 2e week stage. - Reisverslag uit Overloon, Nederland van Celeste Essing - WaarBenJij.nu

2e week stage.

Door: Celeste essing

Blijf op de hoogte en volg Celeste

26 November 2011 | Nederland, Overloon

Hier mijn 2e verslag van mijn 2e week stage. Zoals altijd moesten we maandag gewoon weer om half 9 beginnen. Maandag en dinsdag heb ik gewoon mijn zoogdieren rondje gelopen en maandag middag hokken schoongemaakt. Disndag heb ik de hele middag voer gemaakt voor de avondronde en de ochtendronde van de volgende dag samen met een andere stagaire Evie die ook op Helicon Eco&Wildlide volgt. Alleen zij hoeft alleen maar op dinsdag en woensdag stage te lopen. Woensdag mocht ik voor de verandering is een ander rondje lopen. Ik ben met Nathalie langs de cheetha's en de wilde honden gelopen. We hebben even een rondje door het buiten verblijf gelopen en de mest weggehaald en gekeken of de stroom en de stroomdraden nog goed waren. Die middag zouden er nieuwe dieren komen. En er zouden bij ons de doodshoofdaapjes weg gaan, dus hebben we eerst die aapjes gevangen wat nog niet zo makkelijk was. Daarna heb Ik het hok van de aapjes helemaal schoongemaakt met water en sop zodat onze nieuwe aapjes een mooi schoon verblijf zouden hebben. Toen dat eenmaal gedaan was moest ook nog het andere verblijf van de aapjes schoongemaakt worden. dat zijn 3 verblijven naast elkaar en er zaten ook nog allamaal stokken en planken waar het eten in kan vast aan de tralies dus heb ik samen met Stacey (een andere stagaire) en Marloes (een dierverzorger) alles eraf geschroefd en gezaagd. toen dat allemaal weg was hebben alle kif en zand wat er nog in lag weggehaald en alles schoongesopt en de grond geschrobd. Toen we dat eindelijk klaar hadden moest er weer zand in want die 3 verblijven zouden nieuwe vogels inkomen. Toen dat af was, was het al te laat om nog met de avondronde mee te gaan. Dus Marloes was al snel naar voren gelopen om haar ronde bij de apen te doen. Toen we voor waren hebben we al onze spullen schoongemaakt en opgeruimd en toen hadden we nog 10 minuutjes over en hebben we uren opgeschreven en gewacht tot de rest weer terug kwam. Donderdag heb ik met Tom langs de Cheeta's en de wilde honden gelopen daarna zijn we de zeehonden gaan voeren. Daarna heb geholpen om het eten af te krijgen en heb ik samen met Stacey aan mijn stage opdracht gewerkt na de 2e pauze heb ik samen met raunieck alle buiten verblijven van de nijlpaarden bladvrij gemaakt, ronnd half 4 waren we klaar en zijn we terug gegaan hebben we daar nog bij wat overige dingen geholpen en om 4 uur was het weer tijd voor de avondronde. Vrijdag ochtend heb ik niet mijn ronde gedaan omdat we allemaal nieuwe vogels en 15 nieuwe doodshoodsaapjes hadden en daar mogen nog geen stagaires bij komen. Dus ben ik vast begonnen met voer maken. Dat heb ik de hele middag gedaan na de 1e pauze kwam nick de afwas doen en halverwege kwamen Raunieck (een klasgenootje en mede stagaire) mij helpen met het voer. Toen dat allemaal klaar was was het alweer tijd voor de avondronde. Die avond heb ik met Lex en Raunieck de apenronde gedaan. IK heb ook nog ronzijntjes gevoerd (wel door de tralies) maar dat is echt schattig als die apen dat met hun vingertjes aanpakken, opeten en wachten op de volgende. En dit was het eigenlijk wel weer voor de 2e week.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Overloon

Stage Zoo Parc Overloon

.

Recente Reisverslagen:

23 Januari 2012

9e weekje stage

15 Januari 2012

8e weekje stage.

11 Januari 2012

7e weekje stage

30 December 2011

6e week stage

19 December 2011

5e weekje stage
Celeste

Actief sinds 20 Nov. 2011
Verslag gelezen: 175
Totaal aantal bezoekers 34962

Voorgaande reizen:

17 Januari 2014 - 20 Juni 2014

Reptile Village conservation Zoo

27 Augustus 2012 - 27 Augustus 2012

Nasuta Terrarium Aquarium speciaalzaak

23 April 2012 - 23 Juni 2012

Stage AWF Tenerife

14 November 2011 - 14 Januari 2011

Stage Zoo Parc Overloon

Landen bezocht: