1e weekje stage - Reisverslag uit Overloon, Nederland van Celeste Essing - WaarBenJij.nu 1e weekje stage - Reisverslag uit Overloon, Nederland van Celeste Essing - WaarBenJij.nu

1e weekje stage

Door: Celesteessing

Blijf op de hoogte en volg Celeste

20 November 2011 | Nederland, Overloon

Nou hier mijn eerste verslag over mijn eerste weekje stage. Het is echt superleuk. 's ochtends moeten we om half 9 beginnen en maken we als eerste ons rondje langs de dieren om ze eten te geven en kijken of alles wel goed gaat. Ons rondje begint met de witnek kraanvogel, de kropgazelles, de muntjaks en de chinese kraanvogel, daarna hebben we nog 3 oude neusberen waar we altijd even een rondje maken om de mest eruit te halen dan gaan we terug naar de rendieren en zwanen waar altijd van die vervelende eenden staan te wachten die snel weg gaan als je eraan komt en weer terug komen als je de hoek om bent. Dan lopen we door naar de dwergnijlpaarden we hebben een mannetje Albert, een vrouwtje Bagatelle en een dochtertje Asabie die waarschijnlijk al redelijk snel naar tokyo vertrekt, daarnaast zitten de china parkieten en een glansfazant en een stukje verder zitten als laatste 2 kuifhoenderkoeten en en capibara's. Als we daar mee klaar zijn maken we alles bij de nijlpaarden schoon en lopen we weer naar voren voor de pauze. Na de 1e pauze gaan sommige de voerschuur in om het eten voor de avondronde klaar te maken en het voer voor de volgende ochtend, intussen maken de andere hokken schoon en zorgen dat het park er goed bij ligt. Om 1 uur hebben we de 2e na de 2e pauze gaan we verder met onze klusjes van die middag en rond kwart voor 4 4 uur pakken we al onze spullen bij elkaar en maken we onze avondronde en dat zijn we rond 5 uur terug en dat was onze dag dan. Volgende week komt er weer een verslag over de afgelopen week (: .